کرمان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور با مشارکت ۲۱ کتابفروشی عضو در استان از ۱۷ خرداد آغاز شده است.

محمد جواد حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، تا ۲۴ خرداد ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای اطلاع از فهرست کتاب فروشی های شرکت کننده به آدر https//tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند و سقف خرید برای هر خریدار در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی شامل تخفیف نمی شوند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ می شوند اظهار داشت: کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌نشده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل مربوطه امکان‌پذیر است، ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح توسط کتاب فروشی ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می کند.  

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.