شیراز- ایرنا- دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس با اشاره به سیاه‌نمایی کارنامه دولت در اظهارات برخی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: این نامزدها از بی‌برنامگی به تخریب دولت تدبیر و امید روی آورده‌اند.

میراعظم هاشمی، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همه جای دنیا نامزدهای انتخابات قبل از هرچیز به بیان برنامه‌های خود می‌پردازند و به مردم می‌گویند که چه در چنته دارند و بعد به مشکلات اشاره می‌کنند و حتی از بیان دستاوردها و موفقیت‌های رقیب خود هم وحشتی ندارند و در کنار بیان کاستی‌ها، موفقیت‌ها را هم نادیده نمی‌گیرند.
این فعال سیاسی استان فارس ادامه داد: کسی که می‌خواهد رئیس جمهوری کشوری شود که در دنیا دارای کلاس سیاسی است، نباید به جای بیان برنامه‌های خود تمام انرژی اش را صرف تخریب و حمله به دولت کند.
وی اظهار داشت: چنین بی‌پروا و بی محابا تاختن به دولت ناشی از عدم بلوغ سیاسی این افراد است و اگر تصور می‌کنند چنین رویه‌ای برای آنها رای به دنبال دارد سخت در اشتباه هستند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چون حرفی برای گفتن و هیچ برنامه‌ای برای ارائه به مردم ندارند، با پرتاب توپ به زمین دولت مستقر، می‌خواهند ذهن پرسشگر مردم را منحرف کنند و از بیان برنامه‌ای قابل اجرا فرار کنند در حالی که آنها وظیفه دارند از تریبون‌هایی که در اختیارشان گذاشته شده قبل از هر چیز برای بیان برنامه‌های خودشان استفاده کنند.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس گفت: تاکنون هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این شجاعت را نداشته‌اند که به موفقیت‌های دولت نیز اشاره کنند، اما مردم ما بسیار هوشیار هستند و اگر احساس کنند فردی حرفی برای گفتن ندارد به او رای نمی‌دهند، مردم به کسی رای می‌دهند که از خودش چیزی برای عرضه داشته باشد.
هاشمی افزود: در این دوره، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیاست و راهکار حمله به دولت را برای رای آوری در پیش گرفته‌اند در حالی که با این راهکار به جایی نمی‌رسند.
او اظهار داشت: اکثر همین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از همراهان و حامیان دولتی بودند که سنگ بنای تحریم‌های سخت برای کشور را گذاشت و بعد هم خودشان آن تحریم‌های کمرشکن را کاغذپاره خواندند.
این فعال سیاسی ادامه داد: در زمان ترامپ نیز همین افراد برای بر زمین زدن برجام با او همراهی کردند و بهانه لازم برای خروج از برجام را به دست او دادند و بعد هم شروع به تاختن به دولت کردند که چرا برجام به سرانجام نرسید در حالی که عامل اصلی این اتفاق خودشان بودند.
هاشمی گفت: طولی نخواهد کشید که تمام کسانی که امروز برجام و FATF را زیر سوال می‌برند به این نتیجه برسند که باید هم برجام و هم FATF را بپذیرند و آن را به سرانجام برسانند.
او اضافه کرد: فرزندان ما و تاریخ کتبی و شفاهی در آینده اعتراف خواهند کرد که دولت تدبیر و امید بهتر از تمام دولت‌ها از حقوق ملی دفاع کرد و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم توصیه می‌کنم که در گفتار خود جانب انصاف را نگه دارند و شجاعانه به دستاوردهای دولت هم اعتراف کنند.
 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.
مناظره نخست این دوره از انتخابات ۱۵ خردادماه جاری با حضور هفت نامزد انتخابات این دوره برگزار شد که حمله به دولت و نهاد قوه مجریه از سوی داوطلبان حضور در این نهاد، واکنش‌هایی در پی داشت.
«محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات عجیب برخی نامزدها در یادداشتی نوشت: «نادیده انگاشتن توفیقات این دولت و سیاه‌نمایی، علاوه بر اینکه جفا در حق خانواده میلیونی دولت است، موجب ناامیدی مردم و مشارکت کمتر آنها در انتخابات خواهد شد. دوران مسئولیت این دولت کمتر از دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید اما این رویکرد غیرمنصفانه در خاطره و یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند.»
«علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در توییتی تاکید کرد: حتی در مناظره غیابی با روحانی هم پیروز نشدند گواه آنکه مخالفان کوچکترین اشاره‌ای به تاثیر جنگ تحریمی و کرونا بر اقتصاد ایران نداشتند و تاریخی‌ترین فشار اقتصادی و مهیب‌ترین بحران سلامت عمومی را سانسور کردند.
حمله نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری به دولت مستقر درحالی صورت می‌گیرد که نه در پرسش‌های طراحی شده از سوی طراحان مناظره در رسانه ملی و نه در پاسخ‌های عجیب و مبهم نامزدهای انتخاباتی، هیچ اشاره ای به مهم‌ترین عامل فلج شدگی اقتصاد ایران در سه سال گذشته یعنی تحریم‌ها و فشار حداکثری دولت آمریکا نشد.
نامزدها و برگزار کنندگان نشست به عمد یا به سهو فراموش کردند که دولت «دونالد ترامپ» با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، از راه فروپاشی اقتصادی، کارزار تحریم‌ها را آغاز و با سرحد امکان افزایش داد. اما این تنها بخشی از داستان بوده و واقعیت آن است که مخالفان دولت ماه‌ها و سال‌هاست حسن روحانی و پاستور را به جای دونالد ترامپ و کاخ سفید مورد لعن و نفرین قرار می‌دهند. چه آن زمان که به تصمیم نظام پای میز مذاکره با آمریکا نشست و برجام را برای حراست از منافع کشور امضا کرد و چه آن زمان که زیر بار زیاده‌خواهی ترامپ نرفت؛ در هر دو برهه با شدیدترین لحن مورد هجمه قرار گرفت.
بر اساس آماری که بهار سال گذشته رییس جمهوری از تاثیر تحریم‌ها ارائه داد و قطعا تاکنون آمارها افزایش تصاعدی هم داشته، درآمد کشور در شرایط تحریم‌ ۵۰ میلیارد دلار کمتر شده است، کشور کمترین میزان صادرات نفت طی حداقل سه دهه اخیر را تجربه کرد و فروش دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت پیش از تحریم‌ها، بر اساس برآوردها به حدود کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه رسیده و درآمد نفتی دولت ۶۶ درصد کاهش یافت. شرکت‌های فناوری و تحقیقاتی، حمل و نقل و کشتیرانی، شرکت‌های فولاد، آهن، آلومینیوم، شرکت های ساختمانی و برق، شرکت های پتروشیمی، بیمه، طلا، بانک ها، تبادلات پولی و بانکی، معدن، سوئیفت، منابع ارزی ایران در جهان، سپاه پاسداران ونیروهای مسلح، بخش عمرانی، سازمان های هوافضا، قضات، اساتید، مسوولان لشگری و کشوری کنونی و سابق، دوره های آموزشی، دارو و غذا و حتی اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نمونه هایی از فهرست تحریم‌های آمریکاست که از اردیبهشت ۹۷ و همزمان با خروج ترامپ از برجام شروع شد و  روز به روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده شد.
با این همه موارد تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران؛ رقبای سیاسی و مخالفان در هر دوره‌ای به نوعی دولت را مقصر این موضوع جلوه دادند. برخی نامزدها درحالی مدعی سیاه بودن و بی‌خاصیت بودن اقدامات دولت هستند که طی هشت سال گذشته هیچ اقدامی برای کمک به بهبود شرایط انجام ندادند؛ لوایح مهم دولت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس یازدهم مسکوت گذاشتند و حال مدعی هستند چرا دولت به افغانستان و اروپا صادرات ندارد!