سمنان- ایرنا- اثر هنرمند کاریکاتوریست سمنانی در جشنواره بین­‌المللی کارتون متروی شیراز به عنوان یکی از پنج اثر برتر شناخته شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در جشنواره بین‌المللی کارتون متروی شیراز که با موضوعات "مترو و هوای پاک، ترافیک و حمل و نقل" برگزار شد رضا حمیدی مطلق از ایران به عنوان یکی از پنج کارتونیست برتر جشنواره انتخاب شد.

دبیر جشنواره بین‌­المللی کارتون متروی شیراز از مشارکت کارتونیست­‌های ۴۴ کشور جهان در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: داوری این جشنواره توسط ایزابلا کوالسکا از لهستان، احمد آلتای از ترکیه، سعید صادقی، ناهید مقصودی و احمدرضا سهرابی از ایران طی یک فرآیند هشت مرحله‌­ای انجام شد.

احمدرضا سهرابی اظهار داشت: سرانجام از میان آثار ارسالی از ۴۴ کشور جهان، آلکسی کاستوسکی از اوکراین، روبرتو کاسیو از کوبا، رضا حمیدی مطلق، سالار عشرت‌خواه و فرج مهدی از ایران به عنوان ۵ کارتونیست برتر جشنواره انتخاب شدند.

مراسم گشایش آثار برتر و فینالیست‌­های جشنواره بین‌­المللی کارتون متروی شیراز قرار بود همزمان با هفته "شیراز" برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی به روزهای آینده موکول شد.