ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در حالی که پوشش شبکه ملی اطلاعات در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی صفر بود در راستای توسعه خدمات زیرساختی ارتباطی، هم اکنون هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی استان به این شبکه متصل شده است.

قاسم جلیلی نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند که هم اکنون ۷۶ ‏درصد آن محقق شده است. 

وی ادامه داد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات ، ۹۰ درصد از تعهدات خود را در لایه تامین زیرساخت‌های ارتباطی انجام داده است.

جلیلی نژاد اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده است که لایه اول یعنی تامین زیرساخت‌های لازم برای این شبکه از تعهدات وزارت ارتباطات به شمار می رود.

وی تاکید کرد: تا امروز ۹۰ درصد این برنامه با انجام ده ها طرح کلان در ماه‌های گذشته اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان آذربایجان‌غربی به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش،کشاورزی، توسعه اشتغال روستایی، خدمات بانکی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان آذربایجان غربی از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.