ساری - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر گفت که در حال حاضر ۲۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند. این آمار معادل حدود ۹ درصد کل بیماران بستری کرونایی در استان مازندران است.

به گزارش ایرنا ، قائمشهر ۲ بیمارستان دارد و از جمله پنج شهرستان مازندران است که نه تنها همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد ، بلکه بررسی روند شیوع کرونا نشان می دهد که این شهرستان بیشترین درگیری و چسبندگی کرونایی را پس از شهرستان آمل داشته است.

 آمار ارائه شده توسط رییس شبکه بهداشت قائمشهر همچنین گویای این است که بیش از ۱۲ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این شهرستان بستری هستند . 

مازندران با ۲۲ شهرستان ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل به صورت مستقل بهداشت و درمان شهرستان بابل را با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت بر عهده دارد و بقیه ۲۱ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان قا ئمشهر امروز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که روند بستری بیماران کرونایی در شهرستان رو به کاهش است و ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بزودی رنگ کرونایی قائمشهر هم زرد خواهد شد .

دکتر محمد گران توضیح داد : در وضعیت قرمز بیش از ۲۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های قائمشهر بستری بودند ، اما هم اکنون با همکاری مردم، اصناف و کادر درمان تعداد بستری های کرونایی به زیر ۳۰ نفر رسیده است.

وی گفت که طی روز گذشته ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های شهرستان بستری و در مقابل هفت نفر ترخیص شدند.

دکتر گران آمار فوتی های کرونایی در این شهرستان را کاهشی توصیف کرد و افزود که در یک هفته اخیر ۲ نفر از بیماران بستری کرونایی جان باختند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان از شهروندان قائمشهری خواست تا همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از دورهمی ها و تجمعات پرهیز کنند و تاکید کرد : تا زمانی که واکسیناسیون فراگیر انجام نشده است ، تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

دکتر گران گفت : تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا به سالمندان، کادر درمان، بیماران خاص، معلولان جسمی و حرکتی در شهرستان قائمشهر تزریق شده است که خوشبختانه تاکنون عوارضی که منجر به بستری شود، گزارش نشده است.

وی با اشاره به توصیه بعد از واکسن کرونا ، افزود : افراد بعد از تزریق واکسن کرونا همچنان باید پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ۲۸ خردادماه از مردم خواست تا در صحنه انتخابات حضور پرشوری داشته باشند و بیان کرد: از مردم میخواهیم تا در زمان رای گیری، حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر گران در پایان با تاکید براینکه در بحث فضای تبلیغاتی بهتر است که کاندیدها از فضای مجازی استفاده کنند، گفت که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تا حد الاممکن باید از تجمعات و همایش ها جلوگیری کنیم و یا حداقل با فاصله گذاری اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.