تبریز - ایرنا - مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با دعوت از آحاد مختلف جامعه برای مشارکت گسترده در انتخابات، گفت: خروجی انتخابات با مشارکت حداکثری مردم به انتخاب نماینده اکثریت ملت منجر شده و این کار به صلاح مردم و کشور است.

حسین آذرنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم در روز انتخابات به پای صندوق های رای بیایند و از صندوق ها قهر نکنند چراکه صلاح ملت در مشارکت حداکثری آنان در انتخابات رقم می خورد.

وی اظهار کرد: اگر رییس جمهوری با رای حداقلی انتخاب شود دارای تبعاتی منفی برای ملت ایران و کشور بوده و در سطح خارجی و تعاملات بین المللی نیز تاثیرات منفی خواهد داشت.

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، مشارکت حداکثری آنان در انتخابات بسیار مهم و اصل بوده و می تواند در اصلاح وضع موجود در آینده،  نقش بسزایی ایفا کند.

آذرنیا با بیان اینکه انتخابات نماد مردمسالاری و تجلی گر اراده مردم برای تعیین حق آنان در سرنوشت خودشان است، ادامه داد: مردم باید نسبت به آینده خود حساس باشند و با مشارکت در انتخابات علاوه بر رقم زدن سرنوشت خود و کشور، مشخص کنند که چه کسی مسوولیت اداره کشور را به دست بگیرد.

دانشگاهیان و نخبگان جامعه خود را از عرصه انتخابات کنار نکشند

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش و تکلیف نخبگان جامعه به ویژه دانشگاهیان، فرهنگیان و افراد تاثیرگذار در انتخابات، گفت: در این عرصه خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری دارای تکلیف هستند و باید با اطلاع رسانی حداکثری در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات و وضعیت حساس کشور در شرایط کنونی نقش خود را در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند.

آذرنیا افزود: دست اندرکاران رسانه ها، شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری، سیاسیون و اقشار مختلف دانشگاهی و دانشجویی باید مردم را از عواقب عدم مشارکت در انتخابات آگاه کنند و آنان را نسبت به اهمیت مقوله انتخابات آگاه کنند.

مهمترین وظیفه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تبیین برنامه ها و ارایه راهکارهای خود است

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی گفت: مهمترین وظیفه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تبیین برنامه ها و ارایه راهکارهای خود برای برون رفت از وضعیت فعلی است.

آذرنیا ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری همچنین برنامه های عملی خود را برای رفع دغدغه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم و رسیدن به حالت پایدار برای تامین رفاه مردم و تضمین معیشت آنان ارایه دهند.

وی یادآوری کرد: نامزدهای انتخاباتی باید نظرات خود را در عرصه های مختلف به صورت شفاف به مردم ارایه دهند تا مردم بتوانند با آگاهی کامل از نظرات و برنامه های آنان در انتخابات مشارکت کنند.

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم مردم آذربایجان توجه به زبان ترکی است، گفت: با وجود اینکه نامزدهای انتخاباتی در سالیان گذشته شعارهایی برای توجه به این زبان داده اند ولی پس از اتمام انتخابات در عمل کاری انجام نداده اند.

آذرنیا با بیان اینکه محسن مهرعلیزاده برنامه جامعی برای رفع دغدغه های مردم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، ادامه داد: مهرعلیزاده، همچنین برنامه هایی برای رفع تورم افسار گسیخته جامعه، ازدواج جوانان، مسکن، رفع موانع برای ورود ارز به داخل کشور، افزایش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و تعامل با دنیا و کشور دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.