همدان- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مدیریت هدفمند و برنامه محور اساس اداره کشور در راستای خدمت رسانی بهینه به مردم و رشدو توسعه همه جانبه و پایدار است، گفت: بخش عمده مشکلات موجود به موضوع مهم مدیریت مربوط می شود به نحوی که مدیریت حلقه مفقوده رفع مشکلات کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رییسی» روز چهارشنبه در گفت‌ وگوی ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با مردم استان همدان که از طریق شبکه استانی سینا(سیمای استان همدان) پخش شد، افزود: به عنوان مثال در شرایطی که تولید مساله اصلی و راهبردی این روزهای کشور است، شایسته نیست که بانک ها با تملک کارخانه ها و واحدهای تولیدی، موجب بیکاری کارگران شاغل در این واحدها شوند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای جمعیتی مولد و نیروهای توانمند و کارآمد است، تصریح کرد: با همت مردم و پیگیری جدی مسئولان در دولت من، مشکل بیکاری این استان به طور کامل برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نقش مهمی در دوران هشت ساله دفاع مقدس داشته و یاد سرداران شهید این استان همچون «حسین همدانی، سلگی، چیت سازیان و هشت هزار شهید این دیار » را گرامی می داریم، گفت: استان همدان در شاخص‌های مختلف، دارای ظرفیت و توانمندی های زیادی است و مردم این استان می دانند بنده به واسطه سابقه مسئولیت و فعالیت طی سال‌های ۶۰ تا ۶۲ در این استان، شناخت خوبی از منطقه دارم و با خلق و خو و صفای باطن مردم این دیار کاملا آشنا هستم.

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کارها با اراده قوی و مدیریت جهادی به پیش می رود، اظهار داشت: در مدت حضورم در استان همدان با مردمان این استان از جمله شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند و رزن نشست های زیادی داشته ام و می دانم مردمان این دیار، سخت کوش، پویا، فعالی و با اراده‌ هستند دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همدان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و نیروی انسانی کارآمد، به خصوص جوانان متعهد و متخصص، مهم ترین ظرفیت و دارایی این استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه های اقتصادی و کشاورزی می تواند منشا فعالیت ها و خدمات بسیاری برای کشور باشد، گفت: در سفری که چندی پیش به استان همدان داشن از ۲ کارخانه استان بازدید کردم و متاثر شدم که کارگران و خط تولید آماده کار و فعالیت است، اما کارخانه بدون دلیل و توجیه خاصی تعطیل شده است.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در گزارش های مربوطه مشخص شد که در این استان بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها وجود دارد و این زیبنده استان همدان نیست که با وجود مردان و زنان سخت کوش، واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل داشته باشد.

وی گفت:  در این سفر از کارخانه کیوان همدان بازدید کردم و مشخص شد فردی در کنار این کارخانه، ۱۵ کارخانه دیگر را نیز خریداری کرده و به دلیل کمبود مواد اولیه خط تولید را تعطیل کرده و تعداد نیروهای شاغل را نیز از ۵۰۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش داده است.

رییسی اظهار داشت: با حل مشکل و تامین مواد اولیه این کارخانه در استان، برای راه اندازی مجدد آن یک ماه مهلت تعیین کردیم، اما پس از گذشت ۱۰ روز، خط تولید این کارخانه دوباره به راه افتاد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کوتاه تربن زمان ممکن زمینه راه‌اندازی دوباره ظرفیت های تولیدی تعطیل شده در این استان برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فراهم شود، گفت: درست نیست در این شرایط که تولید راهبرد اصلی کشور است، واحدهای تولیدی توسط بانک ها تملک و تعطیل شده و کارگران شاغل در آنها نیز بکار شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های قابل توجه استان همدان در حوزه آب، خاک و بخش کشاورزی، افزود: این استان ظرفیت تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را دارد که باید زنجیره آبرسانی در این حوزه به خوبی مدیریت شود.

رییسی با بیان اینکه تامین آب و مدیریت دقیق آب‌رسانی در استان همدان مساله بسیار مهمی است، گفت: در کشور مشکل کمبود آب نداریم، بلکه مشکل اصلی ما در مدیریت آب و منابع آبی است و باید مصرف آب در صنایع و بخش کشاورزی به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت سد یکی از اقدامات موثر برای رفع مشکل مدیریت آب است، اظهار داشت: باید در حوزه کشت محصولات کشاورزی نیز به خوبی اصل مدیریت مورد توجه قرار گیرد تا با کمبود و یا مازاد محصول تولیدی در استان مواجه نشویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نمره و رتبه فضای کسب و کار در استان همدان ۱۱ است، این فضا باید ارتقا پیدا کند و موضوع ارتباط کسب و کار با بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی نیز با یک مدیریت دقیق قابل حل شدن است.

حجت الاسلام رییسی در ادامه با اشاره به اینکه حاشیه نشینی مشکل اصلی مردم استان همدان و بسیاری از نقاط کشور است، گفت: باید خدمت رسانی در روستاها را پویا کنیم و با اصلاح الگوی کشت، مشکل حاشیه نشینی شهرها نیز حل می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مدیریت قوی، کارگشا و راهگشای مشکلات در کشور است، افزود: استان همدان جلوه تمدن ایران است و ظرفیت‌های این دیار با وجود آثار و جاذبه های همچون هگمتانه، باباطاهر و بوعلی سینا می تواند به خوبی قابلیت های گردشگری و جلوه های تمدنی این شهر را به دنیا معرفی کرده و با توسعه صنعت گردشگری زمینه رونق و رشد اقتصادی منطقه را نیز فراهم کند.

رییسی خاطر نشان کرد: تولید هنرهای سنتی و صنایع دستی در مناطق روستایی و خانه های مردم استان همدان بسیار گسترده است و  بهره مندی از این ظرفیت در کنار قابلیت های صنعت گردشگری می تواند نتایج و مزایای بسیار خوبی در حوه اقتصادی به دنبال داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: با ایجاد اشتغال می توانیم چهره پایتخت تاریخ و تمدن ایران را فعال تر کنیم و با کمک مردم این استان خط تولید کارگاه ها و کارخانه های تعطیل شده را احیا و به چرخه تولید باز می گردانیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.