بیرجند - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس در بازرسی از چهار خودروی سنگین، یک میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد بخشی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در مبادی ورودی شهرستان بیرجند به چهار اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروها انواع کالای قاچاق کشف کردند، که ارزش ریالی آنها بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران در این رابطه چهار اتوبوس مسافربری را توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بخشی گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود، بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

توقف کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز در بیرجند

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم گفت: ماموارن انتظامی در بازرسی از یک کامیون باری، هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان کشف کردند.

سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "مرک" شهرستان بیرجند در راستای اجرایی طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از کامیون هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ قاچاق و فاقد مجوز بهداشت کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ فولادی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.