تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

زنجان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: سارقی که مبادرت به موبایل قاپی می کرد از سوی ماموران پلیس آگاهی این استان در دام قانون گرفتار آمد.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت قاپ زنی در شهرستان زنجان و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی استان زنجان پس از بررسی و تحقیق و انجام اقدامات فنی و تخصصی،  سارق موبایل قاپ را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

رحمتی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی های پلیسی به انجام سه فقره موبایل قاپی در شهرستان زنجان اعتراف کرد که پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شد.

 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع آوری ۵۴ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری و دستگیری افراد معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم در مناطق جرم خیز این استان خبر داد و گفت: 
 
سرهنگ ایرج خانی پور افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد ۵۴ نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب و خرده فروش سطح حوزه استحفاظی جمع آوری و بیش از ۲ کیلو گرم تریاک نیز از آنان کشف و به منظور درمان به مرکز ترک اعتیاد انتقال یافتند.  

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد افراد معتاد در بسیاری از جرایم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله ای که در آن زندگی می کنیم یک تهدید جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت شد.

خانی پور با تاکید بر اینکه امنیت لازمه زندگی در هر جامعه ای است، تصریح کرد: پلیس استان زنجان، همچنین در طول ۴۸ ساعت گذشته طرح مبارزه اراذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داده و موفق به کشف انواع سلاح سرد از نوع قمه و قداره و غیره و دستگیری هشت نفر از اراذل و اوباش در نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان شدند.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تولید امنیت نیاز به مشارکت مستمر مردمی دارد، گفت: می طلبد هم استانی های عزیز، پلیس را در اجرای ماموریت ها همراهی کنند و با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات درخصوص افراد مشکوک و هنجارشکن از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ در تامین امنیت جامعه شریک شوند.

 دستگیری چهار سارق و کشف ۹ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: به منظور کشف وسایل نقلیه مسروقه، با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و واحدهای تجسس کلانتری های شهرستان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح حوزه استحفاظی اجرایی شد.

 
سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: در راستای اجرای این طرح و انجام گشتزنی های هدفمند و پایش و کنترل پلاک خودروها در نقاط مختلف شهرستان، تعداد هفت دستگاه خودروی سواری و ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و چهار سارق را در این رابطه دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه وسایل نقلیه سرقتی پس از تشخیص هویت به مالباختگان تحویل خواهد شد از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را در مکان مطمئن پارک کرده و آن را به تجهیزات ایمنی از قبیل ردیاب، دزدگیر، قفل فرمان و پدال مجهز کنند.