مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: در ۲۲ کیلومتر از جاده های شهری و روستایی این شهرستان طی یک سال گذشته عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۶.۳ کیلومتر مربوط به راه های بین شهری در مسیر مهاباد به خلیفان است که عملیات لگه گیری و روکش آسفالت آن انجام و به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات لکه گیری مسیر روستای کانی سیب به طول ۲.۲ کیلومتر، لکه گیری مسیر خلیفان به "گلنان" به طول ۳.۳ کیلومتر، لکه گیری روستای "کپه کند" به "برده میش" به طول ۱.۵ کیلومتر به اتمام رسیده و عملیات روکش آن در سال جاری انجام خواهد شد.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: همچنین مسیرهای روستایی "اوطمیش" به طول ۱.۵ کیلومتر، "قوپی باباعلی" به طول ۲ کیلومتر، مسیر روستای "خاتون باغ" به طول ۱.۵ کیلومتر و مسیر روستای "حمزه آباد" هم به طول ۳.۵ کیلومتر نیز پیشتر در راستای عملیات نگهداری جاده ها لکه گیری و روکش آسفالت شده است.

خادمی با بیان اینکه هنوز اعتبارات سال جاری به این اداره اختصاص پیدا نکرده است، گفت: برای سال جاری نیز لکه گیری مسیر مهاباد به بوکان به طول ۲۷ کیلومتر، محور مهاباد به ارومیه ۲۵ کیلومتر، مسیر مهاباد به سردشت به طول ۷۰ کیلومتر و مسیر مهاباد به پسوه به طول ۲۰ کیلومتر به اداره کل پیشنهاد شده و مسیر ۱۵ روستای دیگر نیز به طول بیش از ۳۳ کیلومتر در صورت تامین اعتبار در برنامه کاری قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین اصلاح مسیر روستای "کیتکه" به خلیفان به طول ۶.۳ کیلومتر انجام شده که در سال ۱۳۹۸ به طول ۹۰۰ متر عملیات زیرسازی و در سال گذشته نیز یک لایه آسفالت آن به طور کامل انجام و لایه دوم آن نیز در برنامه امسال قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان با داشتن ۱۹۲ روستا دارای ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان تاکنون ۳۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.  

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود هشت هزار کیلومتر راه روستایی است؛ از این میزان نیز نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت نیست.