بندرعباس - ایرنا - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نیم کره غربی و ۱۴ هزار کیلومتر آن طرف تر و بدون پهلوگیری در بندرها، یک نقطه عطفی در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در آیین پیوست ناوشکن دنا و ناو مین شکار شاهین اظهار داشت: پرچم پر افتخار ایران عزیز توسط دلیرمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیم کره غربی و ۱۴ هزار کیلومتر آن‌ طرف تر برافراشته شده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ سال پیش پای از خلیج فارس بیرون گذاشت و دریای عمان، اقیانوس هند، باب المندب، خلیج عدن و بخش شرقی دنیا را در نوردید و اکنون توانسته از دماغه امیدنیک بگذرد و در این لحظه به سمت اقیانوس اطلس شمالی درحال حرکت است.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان با تمام قوت به دنبال اجرای فرمان مقام معظم رهبری است که فرمود «نیروی دریایی بسازید که در شأن ملت ایران باشد» و با تمام توان، قدرت و با توکل بر خداوند بزرگ این مسیر را ادامه می دهد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: هیچ مشکل، چالش و مانعی تا کنون نتوانسته اجرای این فرمان را به تاخیر بیندازد و متعهد می شویم از این به بعد نیز هیچ چالش، مشکل، مانع و حادثه ای هرچند بزرگ نتواند اجرای این فرمان را متوقف سازد یا کُند کند و به تاخیر بیندازد.

امیر سرلشکر موسوی به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: جمعه ۲۸ خرداد روز تاریخی پیش روی ماست که در آن حداقل سرنوشت چهار سال آینده کشور به دستان ملت ایران تعیین می‌شود و از این رو حضور در آن برای قوی شدن کشور و برطرف شدن مشکل‌ها الزامی است.

وی تاکید کرد: همدیگر را برای حضور در انتخابات به عنوان امر به معروف سفارش کنید.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و پیشاپیش ولایت امام هشتم، علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک می گویم و در پیشگاه خداوند بزرگ با تمام وجود خاضعانه و خاشعانه به همرزمی شما عزیزان نیروهای دریایی کشور افتخار می‌کنم و به خاطر همه تلاش هایتان به شما خدا قوت می‌گویم.

ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور فرمانده کل ارتش، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش روز دوشنبه در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوستند.