محمد علی نبی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عوامل اصلی کاهش تبلیغات محیطی همه گیری کروناست لذا نگرانی مردم و نامزدها از تجمعات، تاثیر قابل توجهی بر فضای تبلیغات انتخاباتی گذاشته و فضا را به تبلیغات مجازی کشانده است.
وی ادامه داد: الان از نظر اقتصادی هم هزینه های تبلیغات کاغذی بسیار گران شده است اما برعکس تبلیغات در فضای مجازی به شدت باعث کاهش هزینه ها شده لذا ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز استقبال بیشتری از این نوع فضای تبلیغی کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تبلیغات مجازی را به صرفه عنوان کرد و گفت: فراگیر بودن و سرعت بالای انتقال تبلیغات در فضای مجازی از دیگر دلایل رونق تبلیغات در این فضا شده است.
نبی پور افزود: در فضای مجازی گستره افراد و جامعه هدف بیشتر است و از سوی دیگر این فضا به مرجع اخبار و اطلاعات برای اقشار زیادی از جامعه تبدیل شده است و همه این عوامل دست به دست همه داده تا تبلیغات انتخاباتی از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دورهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه امسال در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار میشود.
در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میاندورهای مجلس خبرگان نیز در حال رقابت برای تعیین جایگاه یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.