سنندج - ایرنا - بازدید از مراحل اجرایی پروژه در دست اقدام اتصال بلوار کردستان به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان سنندج، تجلیل از بانوان کردستانی دهیار برتر کشور و برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری‌های استان، سه خبر کوتاه از معاون عمرانی استانداری کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استانداری کردستان روز سه شنبه در بازدید از مراحل اجرایی پروژه در دست اقدام اتصال بلوار کردستان به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان سنندج اظهار داشت: با اجرای پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، رینگ جنوبی شهر سنندج تکمیل می‌شود.

شهرام ملکی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه ارتباط بین شهرک‌های بهاران، زاگرس، ساحلی و شهرک‌های اطراف به سمت تقاطع سنجرخان و بلوار دکتر حسینی میسر می‌شود، افزود: در این راستا کاهش و روانسازی ترافیک و همچنین توزیع بار ترافیکی به محورهای بلوار دکتر حسینی، ترمینال سنندج، بهشت محمدی و محور سنندج - همدان عملیات احداث بلوار ۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: این مسیر به طول یک هزار و ۸۰۰ متر و عرض آن ۳۶ متر شامل ۲ لاین سواره رو با عرض ۱۰.۵ متر، رفیوژ با عرض چهار متر و یک میدان به شکل بیضی به مساحت ۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع طراحی و ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: این پروژه در حال حاضر دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری‌های کردستان برگزار شد

 ملکی در حاشیه بازدید از محل آزمون در دانشگاه کردستان اظهار داشت: در اجرای بخشنامه وزیر کشور مبنی بر صدور مجوز بکارگیری ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی قرارداد کارمعین و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در مشاغل تخصصی و کارمندی شهرداری‌های استان از محل این مجوز و ابلاغ فرآیند مذکور اجرای آن از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این آزمون به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۴۶۰ شرکت کننده از پرسنل شرکتی شاغل در ۲۰ شهرداری تابعه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این آزمون برای تصدی ۱۰ درصدی پست‌های مصوب چارت سازمانی شهرداری‌های متبوع با هم به رقابت پرداختند، تصریح کرد: امتیاز مکتسبه آزمون مذکور در جمع با امتیازات مربوطه به سوابق خدمتی و مدارک تحصیلی تعیین کننده نفرات برتر و واجد شرایط تبدیل وضعیت است.

هنر دهیاران جذب مشارکت مردم برای توسعه روستاها است

شهرام ملکی در مراسم تجلیل از بانوان کردستانی دهیار برتر کشور که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هنر دهیاران جذب مشارکت مردم در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی روستاها است.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران باید به عنوان نماینده دولت در روستاها حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان برای تحقق اهداف توسعه پایدار روستاها باشند، افزود: در مورد توسعه روستاها نگاه ویژه‌ای داریم و با همه توان در جهت توسعه همه جانبه مناطق روستایی تلاش خود را مضاعف می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: بانوان دهیار با دارا بودن توانایی و قابلیت‌های فراوان مدیریتی می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی در کردستان ایفا کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به مباحث آموزشی برای ارتقا سطح بهره وری مدیریتی دهیاران در استان تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای برای آموزشی دهیاران استان انجام شده و نتایج مناسبی نیز برای ارائه خدمات بهتر به روستاییان حاصل شده است.

ملکی تصریح کرد: با توجه به کسب عناوین برتر کشور توسط بانوان دهیار کردستانی در این رابطه در آینده حمایت‌های لازم از این بانوان در استان به عمل خواهد آمد.

در پایان این مراسم در بخش بانوان از "اوین جبرئیلی" از روستای دره پنبه ران و "افسر تازه مولود" از روستای کوچکه سفلی شهرستان سقز و در بخش آقایان، "محمد رئوف فیضی" دهیار روستای ابراهیم آباد شهرستان دیواندره از دهیاران برتر کشوری تجلیل شد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.