همدان-ایرنا- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه انتخابات تضمین کننده حیات اجتماعی است، گفت که حضور پرشور و مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات موجب استحکام و پویایی جامعه می‌شود چراکه نظام اسلامی با حضور، اعتماد و اعتقاد مردم تداوم پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی حاجیلویی‌محب» روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه انتخابات در نظام‌های مردم‌سالار دینی از جایگاه رفیع و پراهمیتی برخوردار است، اظهار داشت: تداوم و استحکام نظام اسلامی نیازمند حضور مردم در مناسبت های ملی و مذهبی است و برهمین اساس باید این حضور موثر را به رسمیت شناخت و برای رای و نظرشان ارزش قائل شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب با وجودی که مردم خواستار استقرار نظام اسلامی بودند، اما امام خمینی(ره) فرمان برگزاری همه پرسی را صادر کردند و فرمودند که شیوه حکومت به رأی مردم گذاشته شود و مردم با اکثریت قاطع آرا به جمهوری اسلامی رأی دادند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: براساس فرمایشان رهبر معظم انقلاب راه‌ حل تمامی مشکلات کشور، انتخاب درست است، اگر نابسامانی و ناکارآمدی وجود دارد باید آن را با انتخاب درست جبران کنیم نه با عدم انتخاب و اگر ضعفی در مدیریت‌ها وجود دارد، راهِ حل آن مشارکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور و انتخاب شیوه مدیریتی مردمی و اسلامی است که تنها با مشارکت در انتخابات محقق می شود.

حجت‌الاسلام حاجیلویی‌محب تصریح کرد: انتخابات سه ویژگی دارد اولاً باید ضامن وحدت اجتماعی باشد نه موجب گسست در اجتماع و دوم اینکه انتخابات باید اعتلای اخلاق را در پی داشته باشد نه اینکه به تنزل اخلاق، تهمت، غیبت، تخریب و توهین منجر شود و سوم اینکه انتخابات باید موجب تقویت امید در جامعه باشد.

به گفته وی، کسانی که نامزد انتخابات می شوند نباید با تخریب و نادیده گرفتن خدمات و اقدامات گذشته، برای خود تبلیغ کنند و در حقیقت دیدگاه صفر و صدی در عرصه انتخابات مقبول نیست و لازمه ورود به این عرصه داشتن انصاف برای توجه به نقاط ضعف در کنار بیان نقاط قوت است.

حجت‌الاسلام حاجیلویی‌محب تصریح کرد: از دیگر موضوعات مهم در جریان تبلیغات نامزدهای انتخابات، توجه به اصل پشتوانه داشتن وعده های مطرح شده است، گاهی برخی نامزدها طرح و یا وعده ای را مطرح می کنند که اصلا پشتوانه علمی و اجرایی ندارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.