غیر از شعارها و کارنامه فعالیت و تحصیلات و قرار گرفتن در فهرست های سیاسی و صنفی، رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها هم می تواند محکی برای راستی آزمایی آنها باشد.
کاندیدایی که در تبلیغات و شعارهای خود حرف از زیبایی بصری در شهر می زند و داربست های خود را به بدترین شکل ممکن برپا می کند، یا ایده و تعریف درستی از زیبایی بصری ندارد و یا در ادعای خود فراتر از شعار نمی رود.
کاندیدایی که از لزوم گسترش فضای سبز شهری و توجه به محیط زیست دم می زند اما پوسترهای خود را بر تنه درختان شهر می کوبد هم باید در صداقت ادعاهای زیست محیطی اش تردید کرد.
آن که از کاهش ترافیک شهری و کمک به عبور و مرور مردم می گوید ولی پوسترش علائم راهنمایی و رانندگی را پوشانده هم بعید است بتواند گرهی از ترافیک بازکند.
قانون مداری هم تقریبا شعار مشترک تمام کاندیداهاست اما آن که بنرهایش چندین برابر اندازه قانونی است، احتمال می رود پس از قرار گرفتن در جایگاه عضو شورای شهر، به حق و حقوق قانونی خود قانع نباشد.
این مثال ها بخشی از مواردی هستند که شهروندان می توانند مصادیق آنها را به راحتی در فضای شهری ببینند و بر اساس آنها تصمیم بگیرند به چه کسانی رای ندهند....
۶۷۳ نفرنامزد عضویت شوراهای اسلامی در ۴۵ شهر و هفت هزار و ۸۱۱ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی در یک هزارو ۳۲۱ روستای هرمزگان از ۲۰خرداد تبلیغات محیطی وشبکه های آغاز کرده وتا ساعت هفت صبح پنجشنبه پایان می یابد.