سنندج - ایرنا - رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به آغاز فصل ثبت نام دانش‌آموزان، تیم‌های۲۰ نفره بازرسان این اداره کل برنحوه ثبت‌نام دانش آموزان استان نظارت می‌کنند.

کامیل محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل ثبت نام مدارس و پیش‌بینی مشکلاتی که خانواده‌ها در موضوع ثبت نام فرزندانشان دارند، از نیمه دوم خرداد امسال تیم‌های اعزامی برای نظارت بر صحت فرآیند ثبت نام دانش آموزان در سطح استان و مناطق آغاز بکار کرده اند.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل‌های اجرایی ثبت نام و نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان افزود: این دستورالعمل ها به ادارات شهرستان‌ها و مناطق و مدارس ارسال شده، برهمین اساس از تمام مدارس و ادارات آموزش و پرورش سطح استان انتظار می رود، در راستای عمل به مفاد دستورالعمل های مورد نظر، از هر اقدامی که سبب تضعیف حقوق والدین و دانش آموزان می‌شود و زمینه بدبینی، سوء‌ظن و بی اعتمادی مردم به نظام آموزشی را ایجاد و یا گسترش می دهد، جلوگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه ستادهای ثبت نام مستقر در ادارات می توانند با سهولت، گزارش ها و شکایت های مردمی را دریافت کنند، گفت؛ والدین در این زمینه می توانند مستقیماً مشکلاتشان را به ستادهای نظارت بر ثبت نام دانش آموزان مستقر در ادارات آموزش و پرورش که مشخصات و شماره تلفن آنها در تابلوی اعلانات مدارس نصب شده، اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: والدین همچنین می توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش به آدرس  shekayat.medu.ir ، گزارشات وشکایات خود را مطرح کنند که ظرف ۴۸ ساعت اعلام وصول و حداکثر پس از هفت روز کاری به صورت نهایی رسیدگی و پاسخ داده خواهد شد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.