به گزارش ایرنا؛ در ایامی که باتوجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن هرگونه تجمع باعث به مخاطره انداختن سلامتی افراد می شود از این رو فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ظرفیتی بسیار مهمی برای رقابت های تبلیغاتی جهت جذب بیشترین آرا از سوی همگان تبدیل شده است.
جدا از گروه هایی که در فضای مجازی برای هواداران نامزدهای انتخاباتی تشکیل شده است هر کاندیدای شورای اسلامی شهر نیز دارای صفحات رسمی در شبکه های اجتماعی است و در این قالب برنامه ها و دیدگاهای خود را به مردم اعلام می کنند.
اگرچه کرونا محدودیت های زیادی برای برپایی ستاد و تجمع افراد ایجاد کرده بود اما بسیاری از نامزدها این دوره هم ستاد دایر کردند و برنامه های خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمودند اما این محدودیت ها در فضای مجازی وجود ندارد و همچنان شاهد تلاش نامزدها و هوادارانشان برای تبلیغات هستیم.
برهیچ کس پوشیده نیست که فضای مجازی بخش مهمی از زندگی مردم شده و بیشتر مردم مدت زیادی از وقت خود را در این فضا سپری می کنند از این رو انتخابات ۱۴۰۰ هم بی تاثیر از شرایط فضای مجازی نیست و شرایطی فراهم شده تا کاندیداها بتوانند از این ظرفیت برای معرفی خود و دیدگاه هایشان استفاده کنند.
فضای مجازی با توجه به گستردگی و مخاطبان زیادی که دارد می تواند بازتاب فعالیت های کاندیدا ها باشد و همچنین با توجه به نقش و اثرگذاری زیادی که دارد می تواند شور و نشاط انتخابی هم ایجاد کند و فعالان این عرصه نیز با ایجاد فضای رقابتی سالم زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کرده و رقم بزنند.
پرواضح است که فضای مجازی با توجه به محدودیت های ناشی از ویروس کرونا جای سخنرانی های کاندیداها را گرفت و اگرچه گرم کردن تنور انتخابات با فضای مجازی امری شدنی است اما نباید این فضا به حال خود رها شود و ادارات متولی باید در این زمینه و در ایام انتخابات نظارت و رصد بیشتری بر این فضا داشته باشند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر می تواند رسانه ها، خبرگزاری ها، جراید و فعالان فضای مجازی در عرصه خبر و اطلاع رسانی را بیش از گذشته پایش کند تا آن ها بتوانند با تزریق فضای امید و بیان خدمات و دستاوردهای دولت و نظام اسلامی به مردم بیشتر برای شرکت در انتخابات ترغیب شوند.
یک امر مهم در انتخابات ها همواره حضور رای اولی ها برای شرکت در انتخابات است و رسانه ها در فضای مجازی می توانند در این زمینه نقشی اثرگذار داشته باشند به گونه ای که بیشتر شرکت کنندگان و فعالان عرصه فضای مجازی را جوانان تشکیل می دهند که در شهرستان قصرشیرین و دیگر شهرستان های همجوار نیز رقابتی تنگاتنگ بین ادمین های کانال های انتخاباتی وجود دارد و هر روز بر رونق و شور این محیط برای رغبت مخاطبان و شرکت حداکثری آنان در انتخابات افزوده می شود.
همچنین گروه هایی از ادارات نیز در زمینه فضای مجازی و انتخابات با ایجاد کانال هایی از طریق ساخت کلیپ و انتشار سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت انتخابات سعی در ایجاد شور و نشاط در بین مردم برای انتخاب اصلح دارند.
ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای شهر نیز به فضای مجازی اختصاص یافته و هر کانالی سعی در جذب مخاطب و هوادار بیشتری دارد و در واقع به چند ساعت گشت و گذار در فضای مجازی می توان تمامی برنامه های نامزدهای انتخاباتی را جستجو کرد.
بخشی از فضای مجازی نیز به فعالیت هایی برای تغییر نظر عده ای که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات نگرفته اند اختصاص یافته و البته با رصد فضای مجازی در قصرشیرین و شهرستان های همجوار آن طور که از شواهد و قراین پیداست انتخابات بسیار پرشور خواهد بود چون در کانال ها و گروه هایی که به بحث تبلیغات انتخاباتی اختصاص یافته همه نوع سلیقه، تفکر و سنی پای کار است و مردم را به مشارکت در عرصه ی تعیین سرنوشت چهار سال آینده کشور دعوت می کنند.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.
در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.