یونس جاوید نسب روز پنجشنبه درآیین تجلیل از مدرسان طرح تحولی خوانا دراستان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: بسته تحولی خوانا با هدف تلفیق مهارت های زندگی تدوین و اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه بسته تحولی خوانا با هدف تلفیق و افزایش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان پایه های مختلف دوره ابتدایی کشور از اول دی ماه سال گذشته در بستر شبکه آموزشی شاد تدوین و بارگذاری شد، خاطرنشان کرد: افزایش مهارت های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن از اهداف مهم این بسته آموزشی است.
جاویدنسب بیان داشت: این مهارتها به صورت تلفیقی و در قالب بسته تقویت مهارت زندگی، مشارکت مدرسه محور، مهارتهای زبانی و آداب زندگی درمدارس ابتدایی آموزش داده شد.
وی تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت می شوند تا خواستههای خود را به شکلی رسا بیان کرده و از ابزار نوشتن نیز به خوبی استفاده کنند.
جاوید نسب اضافه کرد: با اجرای این طرح مهارت « آدابدانی » در دانش آموزان افزایش مییابد زیرا دانش آموزان رفتاردرست را درموقعیتهای مختلف فرامیگیرند.
وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی و ابتدایی بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی است، عنوان کرد: دراین طرح به علاوه برپرداختن به دغدغه اساسی آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، شاهد یکی ازبرنامه های سند تحول بنیادین نیز درمدارس نیز هستیم.
وی ادامه داد: دانش آموزان درمدرسه روخوانی و رونویسی را آموزش می بینند در حالی که مهارت خواندن و درک مطلب که خوب صحبت کردن و ابراز وجود را در پی داشته باشد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت: بسته تحولی خوانا ترکیبی از مهارت های خواندن نوشتن و آداب زندگی است.
جاوید نسب با بیان اینکه این طرح در ۵۲ مدرسه استان البرز با مشارکت ۶۵۰ آموزگار اجرا شد،افزود: در طرح تحولی خوانا ۲۵ هزار دانش آموز زیرپوشش قرارگرفتند.
وی در پایان از تلاش و مشارکت مدرسان دربرگزاری دوره های آموزشی و برنامه های مربوط به نظارت و پایش طرح در استان البرز قدردانی کرد.
استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از این جمعیت در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.