کیش - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیش گفت: نیروهای مسلح با اتحاد و همدلی همواره از کیان کشور جمهوری اسلامی دفاع کرده و حضور مردم در انتخابات پشتیبانی از این نیروها در تداوم مسیر پرصلابت دفاع است.

حجت الاسلام محمدصفاجویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره ایرنا به آیه ۶۰ سوره انفال مبنی بر "هر چه از تجهیزات می‌توانید برای مقابله با دشمن آماده کنید و تجهیز شوید" اظهار داشت: اکنون باید در تمام جبهه ها برای رویارویی با دشمنان حاضر شد که حضور در انتخابات دفاع از آرمان های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده است "خداوند سرنوشت هیچ قوم وملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند" یادآور شد: انتخابات نخستین کاری بود که به فرمان امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آن را برای سهم آفرینی مستقیم تمام آحاد مردم در تغییر مدیریت سیاسی کشور به اجرا در آمد.

حجت الاسلام صفاجویی افزود: تا کنون مردم ایران اسلامی با تاسی از تاکیدات رهبر کبیر و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی برای تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته اند.

وی اضافه کرد: تا کنون در ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم به هشت منتخبان خود بیش از ۳۰۰ میلیون رای داده اند که این آمار نشان دهنده اهمیت و جایگاه هر رای برای تعیین آینده سیاسی و اجتماعی کشور در ۴۳ سال سپری شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیش با اشاره به اینکه فردا روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان فرآیندی سرنوشت ساز در چهار سال آتی کشور است یادآور شد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات علاج دردها و مشکلات کشور است مردم با مشارکت در این همایش سیاسی می توانند جامعه را در چالش های مختلف مصون نگه دارند.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار بسیجی کیش نیز همگام با مردم انقلابی و لایت مدار جزیره در پای صندوق های رای حاضر هستند تا بتوانند با انتخابی اصلح در تعیین سرنوشت آینده کشور سهم آفرینی کنند.

در کیش ۴۴ نفر به عنوان داوطلب برای رقابت در عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت شده اند که شامل ۳۰ نفر در شهر کیش، ۹ نفر در جزیره لاوان و پنج نفر در جزیره هندورابی هستند.

در این جزیره ۲۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم ساکن در کیش و ۲ جزیره اقماری لاوان و هندورابی تدارک دیده تا نسبت به جمع‌آوری آرای مردمان این جزایر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اقدام شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.