بجنورد-ایرنا- مسوول فناوری ستاد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی گفت: آرای مردم بجنورد و شیروان در بیش از ۸۰۰ صندوق الکترونیک به صورت مکانیزه در حال جمع‌آوری است.

امیر براتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۵۳۳ صندوق الکترونیکی در مرکز استان و ۳۰۰ صندوق الکترونیکی برای شهر شیروان پیکربندی شده و آرای مردم در آن به صورت مکانیزه اخذ می شود.

وی افزود: رای گیری در ۲۸۶ شعبه ۲ شهر بجنورد و شیروان به صورت الکترونیکی است که از این تعداد ۲۱۰ شعبه در بجنورد و مابقی در شهر شیروان است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شماری صندوق الکترونیک ذخیره هم تامین شده است که در صورت نیاز، مورد استفاده قرار می گیرد. 

تامین ۶۳۳ صندوق الکترونیک اخذ رای در بجنورد 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بجنورد گفت: ۶۳۳ صندوق الکترونیک اخذ رای برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر مرکز استان تامین شده است که از این تعداد پیکر بندی ۵۳۳ صندوق الکترونیک انجام شده و جمع آوری آرای مردم در حال انجام است.

علی اکبر اعتمادی فر افزود: ۱۰۰ صندوق الکترونیک هم به صورت ذخیره است که در صورت بروز مشکل احتمالی و یا اتمام تعرفه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر صندوق الکترونیکی ۴۰۰ تعرفه دارد خاطرنشان کرد: شمارش آرای اخد شده در صندوق های الکترونیک در کمترین زمان قابل انجام و ارائه است.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در مرکز استان تمام الکترونیکی است گفت:  صندوق های اخد رای دستی برای جمع آوری آرای انتخابات شورای شهر بجنورد تامین شده تا در صورت بروز مشکل احتمالی و لغو برگزاری انتخابات مکانیزه، مورد استفاده قرار گیرد.

اعتمادی فر درباره تامین تعرفه ها برای برگزاری انتخابات گفت: ۲۴۵ هزار تعرفه انتخابات رییس جمهوری و ۱۷۰ هزارتعرفه شورای شهر در مرکز بجنورد تامین شده است، ۶۷ هزار تعرفه شورای اسلامی روستای بخش مرکزی، ۳۰ هزار تعرفه برای بخش گرمخان و ۳۰ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری بخش گرمخان تامین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بجنورد خاطرنشان کرد: اقلام ضدعفونی شامل مواد ضدعفونی سطح و دست و ماسک برای شعبه ها تامین شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در استان خراسان شمالی در حال برگزاری است.