بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مردم این استان از لحظه‌های آغازی شروع رای گیری پای صندوق های رای آمده‌اند و با این کار خود پیام دفاع از انقلاب اسلامی را به جهانیان مخابره می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز جمعه به هنگام انداختن رای خود به صندوق رای در مسجد قدس بندرعباس، اظهار داشت: مردم بدلیل پایبندی به نظام و شرکت در حماسه بزرگ انتخابات از ابتدای صبح پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی ادامه داد: مسابقه خیرات در کشور امروز در حال برگزاری است و هرچه مردم بتوانند در اول وقت پای صندوق های رای حضور داشته باشند می‌توانند پوزه شیطان و شیطان صفت هایی که در سراسر جهان بر ضد ملت ایران سم‌پاشی و جوسازی می‌کنند را به خاک بمالند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس اظهار داشت: هر نامزدی که بیشتر مورد هجوم و تخریب دشمن قرار دارد نامزد خوبی است و هر کس مورد حمایت دشمنان قرار گرفت نمی‌تواند اصلح باشد.
عبادی زاده یاد آور شد: دشمن با هر کس مخالف بود بدانید اصلح است، شجاعت، پایمردی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خدمت به مردم و حضور آگاهانه در همه عرصه‌ها برخی از معیارهای فرد اصلح است.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ‏مردم امروز از لحظه های آغازی وضو گرفته و با آمادگی در پای صندوق های رای حاضر شده‌اند و منتظر انداختن رای خود به صندوق ها هستند و ‏این نشان می‌دهد مردم به خصوص مردم هرمزگان دارای درک بالا و شعور بالایی برای درک مسائل بصیرتی و سیاسی هستند و وظیفه خود را تشخیص داده و اجازه نمی‌دهند کار از لحظه‌ای که باید انجام شود عقب بیفتد.
عبادی زاده یاد آور شد: مردم هرمزگان در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس یک پیام برای مردم دنیا دارند و آن اینکه جهانیان بدانند ساحل نشینان خلیج فارس مانند گذشته همانطور که از سرزمین خود دفاع می‌کردند از آرمان، ارزش‌ها و نظام خود دفاع می‌کنند و این پیام عزت و عظمت است.
وی گفت: همچنین پیام استحکام و عظمت نظام اسلامی است که از پای صندوق های رای به جهان مخابره خواهند کرد و در جنگ اراده‌ها پیروزی از آن اراده‌های پولادین و اراده های سترگ مردم عزیز ایران خواهد بود.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.