اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، شرکت در انتخابات را عمل صالح خواند و گفت: مردم برای حضور در پای صندوق های رای تعجیل کنند و این کار را به ساعات پایانی رای گیری موکول نکنند.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در جریان شرکت در انتخابات و انداختن رای خود به صندوق در شعبه رای گیری مسجد جواد الائمه (ع)اهواز افزود: مردم برای شرکت در انتخابات کوتاهی نکنند چون سرنوشت کشور برای چهارسال با رای مستقیم مردم تعیین می‌شود.
وی از احاد مردم شریف ، انقلابی و ولایت مدار خوزستان خواست با حضور پرشور در انتخابات دشمنان را مایوس کنند و نظام اسلامی را بیمه کنند.
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی ، دینی و انقلابی توصیف کرد و افزود:هرکس به کشور و سرنوشت ملت علاقه دارد باید درانتخابات که مظهر مردم سالاری و جمهوریت نظام اسلامی است شرکت کند.
آیت الله موسوی جزایری شرکت درانتخابات و انتخاب اصلح در پست ریاست جمهوری و نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را وظیفه ای دینی و الهی برشمرد و افزود: هرچه حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد منتخبان با توان و انگیزه بیشتری به وظایف خود عمل خواهند کرد.
وی مشارکت در انتخابات را ادامه راه پرافتخار شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بیان کرد و افزود:خوزستانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند راهروان راه مقدس شهدا هستند و به آرمان های امام راحل عشق می ورزند.

به گزارش ایرنا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز ۲۷خرداد آغاز شده است.
در استان خوزستان ۳.۶میلیون نفر واجد شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰هزار نفر رای اولی هستند.متولدان ۲۸خرداد ۱۳۸۲و قبل از آن می توانند در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند.

ستاد انتخابات کشور، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی  را برای رای دهندگان ضروری اعلام کرده و از آنها درخواست کرده است که هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات خوزستان، تمام شعب اخذ رای دارای تهویه بوده و ضدعفونی شده اند و نکات بهداشتی متناسب با شرایط کرونایی در آنها رعایت شده است. 

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

حدود یک صد هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در خوزستان انجام می‌دهند.

همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.