همدان - ایرنا - دبیر کمیته امنیت انتخابات استان همدان با اشاره به تشکیل ۱۲ جلسه این ستاد در راستای برگزاری انتخاباتی ایمن و قانونمند، گفت: چهار هزار و ۶۸۲ نیرو(انتظامی و بسیج) کار حفاظت از صندوق های اخذ رای این دوره از انتخابات در استان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، «مهدی اخوان» روز جمعه در  جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان همدان، افزود: کمیته امنیت ستاد انتخابات از اسفند سال گذشته با هدف اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم با هدف تامین نظم و امنیت انتخابات در استان همدان تشکیل و فعال شده است.

وی اظهار داشت: اقدامات، تصمیمات و فعالیت های کمیته امنیتی ستاد انتخابات در راستای برقراری تعامل و هم افزایی بین نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و قضایی و به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی، نظارت و هدایتگری در حوزه امنیت و با هدف ایجاد فضای امن برای برگزاری انتخابات بوده است.

اخوان افزود: فعالیت های کمیته امنیت ستاد انتخابات استان با توجه به تعامل، هماهنگی و هم افزایی متولیان حوزه های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی استان همدان به خوبی و در راستای سیاست های کلان برگزاری انتخابات، برنامه ریزی و اجرا شده است. 

وی گفت: یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری این دوره از انتخابات در استان همدان ایجاد شده که حفاظت از صندوق های اخذ رای برعهده نیروی انتظامی و کمک و همکاری نیروهای سپاه و بسیج قرار دارد.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری همدان اظهار داشت: ستاد امنیت انتخابات استان تاکنون ۱۲ جلسه با هدف پیگیری و تصویب طرح های امنیتی انتخابات به منظور برآورد و شناسایی تهدیدها و آسیب های احتمالی حوزه های مختلف در جریان برگزاری انتخابات داشته است.

دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به حضور موثر و مستمر فرمانداران در جلسات این کمیته، تصریح کرد: هیچ مشکل امنیتی در جریان برگزاری انتخابات در استان مشاهده و گزارش نشده و به طور قطع با همکاری و همراهی مطلوب نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی شاهد برگزاری انتخاباتی شفاف، سالم، قانونمند و با حضور پرشور و حذاکثری مردم خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند، ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان همدان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی ایجاد شده است 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نیز در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه نیز امروز برگزار می شود.