بغداد – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در حوزه انتخابیه ایجاد شده در محل این سفارتخانه در بغداد تاکید کرد که حضور ایرانیان مقیم عراق در انتخابات ریاست جمهوری کشور بسیار با شکوه است.

«ایرج مسجدی» روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود که ایرانیان مقیم عراق امسال علاقه مندی بالایی را به شرکت در انتخابات و تعیین آینده کشور نشان داده اند.
وی خاطر نشان ساخت که سفارت جمهوری اسلامی ایران آمادگی های لازم را برای برپایی انتخابات فراهم کرده و در تمام نمایندگی های کشور در عراق، ۱۴ حوزه اخذ رای برای واجدین شرایط رای ایجاد کرده ایم.
به گفته وی، این حوزه های اخذ رای در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای بغداد، کربلا، نجف، کاظمین، بصره، سلیمانیه و اربیل ایجاد شده اند.
ایرج مسجدی مدت زمان اخذ رای را حسب دستور العمل ستاد مرکزی برگزاری انتخابات کشور، ۱۰ ساعت عنوان کرد و افزود که از ۸ بامداد به وقت محلی عراق مراکز اخذ رای گشایش یافته و در صورت نیاز و استقبال مردمی با نظر ستاد مرکزی، ممکن است تمدید صورت گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشارکت کنندگان در این دوره از انتخابات گفت که ایرانیان مقیم در عراق از اقشار مختلف اعم از خانم ها، آقایون، بانوان ایرانی دارای همسران عراقی، ایرانی تبارهای ساکن عراق، شرکت ها و موسسات ایرانی مجری پروژه ها و ارائه خدمات فنی - مهندسی و همچنین دیپلمات های ایرانی فعال در عراق هستند.
ایرج مسجدی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد یک انتخابات باشکوه و موفقیت آمیز باشد.
به گفته وی، حضور باشکوه مردمی در این دوره از نتخابات نشان می دهد که مردم علاقه مندند و می خواهند سرنوشت کشور خود را به سمت آینده ای بهتر رقم بزنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین با انداختن رای خود به صندوق آراء، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.