مجید شادکام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از انتخابات حجم تبلیغات محیطی چندین برابر دوره های قبل بود و تقریبا هیچ یک از طرفداران و عوامل نامزدهای انتخابات شیوه نامه های تبلیغاتی را در سطح شهر به علت توجیه نبودن رعایت نکردند و پاکبانان با حجم وسیعی از کار مواجه شدند که بیش از توان آن هاست .
وی با بیان اینکه در پاکسازی تبلیغات محیطی انتخاباتی از سطح شهر ۱۲۰ پاکبان مشارکت دارند افزود: ۳۰ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نیز در پاکسازی شهر با ما همکاری دارند.
وی افزود: در این دوره از انتخابات با وجود این که نصب چتایی و افزایش فضا برای تبلیغات هزار و ۵۰۰ متر بیش از دوره قبل بود و به ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع رسیده بود با این حال شور انتخاباتی زیاد بود و تبلیغات برروی در و دیوار، تنه درختان و هر جای که ممکن بود دیده می شد و این کار زحمت پاکبانان را زیاد کرده و ممکن است حتی یک هفته درگیر تمیز کردن شهر باشیم.
شادکام از فعالان و هواداران نامزد ها خواست تا آن ها نیز در جمع آوری و پاکسازی فضای شهر همکاری کنند و افزود: از این افراد می خواهیم تا حداقل برای پاکسازی اطراف ستادها کمک کنند.
وی افزود: روز گذشته و در ایام تبلیغات نیز شهرداری با کمک کمیته امحای فرمانداری در جمع آوری تبلیغاتی که استاندارد نبود و در خارج از محل های تعیین شده بود اقدام کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد به پاکسازی فضای اطراف بیش از ۳۰۰ شعبه اخذ رای بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: براساس قانون باید اطراف شعب رای عاری از تبلیغات محیطی باشد و یان کار نیز انجام شد.
۱۱۱ نامزد انتخابات شورای شهر بجنورد به مدت یک هفته تبلیغات خود را در سطح شهر به روش های مختلف انجام دادند.