یزد-ایرنا- رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استانداری یزد گفت: تاکنون موردی از تخلف در روند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در ۱۰ شهرستان استان گزارش نشد و این رویداد مهم ملی در سلامت کامل در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استانداری یزد، سید مسعود عظیمی روزجمعه در جمع خبرنگاران حاضر در اتاق خبر این مجموعه افزود: هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای هیات بازرسی در کنار هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بر کار برگزاری این ۲ انتخابات نظارت دارند.

وی ادامه داد: برای هر یک از شعبه های اخذ رای یک بازرس پیش بینی شد که وظیفه او نظارت بر حسن اجرای انتخابات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در ادامه تصریح کرد: امسال از طریق نرم افزار طراحی شده گزارش عوامل بازرسی ارسال می شود و جایگزین فرم های دستی سابق شد.

وی با تأکید بر اولویت سلامتی مردم، گفت: امسال در شرایط کرونایی انتخابات برگزار می شود که رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن مکان ، چیدمان فضا بر این اساس ، افزایش شعبه های رای  انجام شد.

عظیمی حضور پرشور مردم در ساعات ابتدایی را تحسین برانگیز خواند و اظهارکرد: بیشتر شعبه های اخذ رای با ازدحام و صف رای دهندگان مواجه شد  که این حرکت  نشان از مشارکت خوب مردم دارد.

۹۶۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد منظور شد و ۷۳۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.