زنجان - ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برنده انتخابات مشارکت کنندگان در آن و مردم ولایتمدار هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه صاحبان انقلاب و کشور ایران خود مردم هستند، افزود: تحقق جمهوریت مردم هستند چرا که انقلاب را خود مردم شکل داده و هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت و تاکنون نیز در برابر دشمنان داخلی و خارجی سینه سپر کرده اند.

وی تاکید کرد: دشمن در تلاش بود تا با سیاه نمایی، حضور مردم در پای صندوق های رای را کم رنگ کند برای این مهم آزادی و دمکراسی را پیش می کشید در حالیکه همین دشمنان در قرن ۲۱ به صورت قبیله ای و سنتی زندگی می کنند که رنگ و بویی از این ۲ مقوله را ندیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با رای و مشارکت مردم ولایتمدار ایران اسلامی  یک نفر رئیس جمهوری انتخاب می شود که باید نامزدها و طرفداران آنها در صورت نیاوردن رای سعه‌صدر داشته باشند و رقابت ها را به رفاقت تبدیل کنند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه از میان نامزدهای شورای شهر زنجان نیز ۹ نفر با رای مردم انتخاب می شوند، یادآوری کرد: از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که همین روش فعلی و رای مردم نتیجه ساز بوده است.

وی ادامه داد: نامزدهایی که توسط مردم رای می آورند برنده نیستند بلکه برنده این حماسه ملی مشارکت کنندگان در آن هستند که به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفته و در پای صندوق های رای حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در ساعت های اولیه اخذ رای در شعب رای گیری مشکلی در سیستم بوجود آمد که در هر شعبه اخذ رای بیش از ۵۰ نفر در صف بودند و این مشکل نیز رفع شد.

حجت الاسلام خاتمی ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ را سالروز شهادت یکی از سربازان نام آور و دلاور کشور دکتر چمران بیان کرد و افزود: این روز در تاریخ ایران به نام روز بسیج اساتید نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: چمران ها و سلیمانی ها برای همیشه تاریخ در قله رفیع مجاهدت نام آور عزت، عظمت، تقوا، سربلندی و ولایتمداری باقی خواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال ۱۳۶۰ به دستور امام راحل  تشکیل شد که قدمی بلند برای ارائه خدمات ارزشمند در خصوص تبلیغ دین در راستای رسالت پیامبر گرامی اسلام دارد.