کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات ۲۸ خرداد تاکنون از مرز ۴۰ درصد گذشته‌ است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان انتخابات، میزان مشارکت مردم شهرستان از ۵۰ درصد هم بیشتر شود.

«غلامرضا مرتضوی» عصر جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رای از ساعت هفت صبح امروز ۲۸ خرداد آرای مردم شهرستان سنقر و کلیایی را در دو انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا اخذ می‌کنند.

او با بیان این‌که میزان مشارکت مردم شهرستان تاکنون از مرز ۴۰ درصد عبور کرده‌ است، اظهار کرد: تا این ساعت بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر در انتخابات مشارکت کرده‌اند.

مرتضوی با اشاره به این‌که تاکنون هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات، اخذ رای و توزیع تعرفه نداشته‌ایم، گفت: تمام تمهیدات و اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرستان به‌خوبی صورت‌ گرفته است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی ابراز امیدواری کرد که امروز یک انتخابات پرشور و حداکثری در سراسر کشور رقم بخورد که باعث وحدت و اقتدار کشور و یاس دشمنان شود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.