بندرعباس- ایرنا- پیرزنی نفس نفس زنان خود را به داخل سالن ورزشی مدرسه فرهنگ واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی بندرعباس رساند تا رای دهد؛ وقتی جمعیت زیادی که در صف رای دادن را دید غم زده روی صندلی نشست تا نوبتش شود.

در این میان مرد جوانی با عذرخواهی از مردم که در صف ایستاده‌اند، به سراغ پیرزن رفت و وی را به سمت جایگاهی که شناسنامه‌ها و کارت ملی‌ها را می‌گیرند، هدایت کرد و گفت: ببخشید پیرزن گرما زده است و نمی‌تواند در نوبت رای گیری بماند، زودتر کارش را راه بیاندازید.

(از کار مرد جوان خوشم آمدم که به فکر افراد مسن هست و در دلم به آن احسنت گفتم...)

پیرزن محجبه با مقنعه و چادر مشکی با لبخندش از مرد جوان قدردانی کرد، شناسنامه و کارت ملی اش را برای نام نویسی تحویل داد و خودش بر روی صندلی کنار کولر نشست تا به اصطلاح ما بندری‌ها «گرمای وجودش خنک شود.»

چند دقیقه‌ای که گذشت فرصت را غنیمت شمردم و به سراغش رفتم؛ گفتم مادر چرا تنها آمده‌ای!، فرزندانت کجا هستند؟ آهی کشید و گفت: فرزندانم هنوز خواب بودند و من که همیشه اول صبح به پای صندوق‌های رای آمده‌ام نتوانستم صبر کنم و خودم را به نزدیک ترین مکان رای گیری رساندم.

پیرزن خودش را اینگونه معرفی کرد: «فاطمه چشم براه هستم با ۶۵ سال سن» اما هنوز پای رفتن دارم و به عشق رهبرم و سردار سلیمانی و به عشق کشور و مردم سرزمین‌ام تا نفس دارم در انتخابات و دیگر عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شرکت می‌کنم؛ بگذار دشمن از این کار ما به خشم آید.

صدایش زدند تا برگه رای را بگیرد و شخص مورد نظرش را برای رییس جمهوری و شوراها انتخاب کند. هرچند سواد چندانی نداشت اما از قبل کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده بود؛ ازمن کمک خواست که اسامی فرد منتخش (رییس جمهوری) را روی برگه بنویسم و کدهای شوراهای مورد نظرش را برایش در صندوق الکترونیکی وارد کنم.

در آخر بهم گفت: «مادر پیرشی ان شاءالله؛ از این دعایش بسیار خرسند شدم وتشکر کردم»؛ با لبخندش که از روی ماسکش پیدا بود؛ از جمعیت هم عذرخواهی و قدردانی کرد و با گفتن کلمه خداحافظی سالن را ترک کرد.

برای حضور در انتخابات لحظه شماری می‌کرد

خاله حوا نیز که نزدیک ۶۰ سال سن دارد، با شور و شوق خاصی خود را به مسجد قدس بندرعباس رساند. علی پسرش می‌گفت: برای زمان انتخابات لحظه شماری می‌کرد تا بالاخره این روز فرا رسید و اول صبح شناسنامه و کارت ملی به دست به پای صندوق رای آمد.

بهش گفتم خاله چرا این همه اشتیاق برای رای دادن داری؟ گفت: آمده‌ام تا به هم سن و سال‌های خودم و حتی جوانانی که با حرف مردم از انتخابات ناامید و دلسرد شده‌اند بگویم که شرکت در انتخابات همانگونه که امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب می‌فرمایند یک امر واجب است و به مسائل و مشکلات جامعه و یا شخص خاصی ربطی ندارد.

وی که ۲ فرزندنش را از دست داده است (یکی شهید و دیگری در اثر تصادف جان باخته است)، گفت: داشتن سن و سال بالا نباید مانع شرکت در این روز مهم شود، آمده‌ام دینم را به شهدا ادا کنم؛ می‌ترسیدم بمیرم و در این انتخابات شرکت نکنم!

برای رضای خدا و به عشق نظام آمده‌ام

پیرمرد سالخورده نیز عصا به دست و لنگان لنگان به همراه همسرش وارد مسجد صاحب الزمان (عج) واقع در محله آیت الله غفاری (شهنازقدیم) بندرعباس شد و بعد از اینکه رای اش را به صندوق انداخت ازش پرسیدم؟ پدرجان چرا در انتخابات شرکت کرده ای؟ و توصیه ات به مردم و جوانان چیست؟ اول بگویم که برای رضای خداوند و به عشق نظام، انقلاب و سرزمینم آمده‌ام.

وی که هنگام سخن گفتن دست و دلش می‌لرزید، تاکید کرد: شهدا بویژه سردار سلیمانی برگردن ما حق دارند؛ چرا که برای سربلندی ایران و دفاع از خاک و ناموس شان جان خود را فدا کرده‌اند و بی رحمی است اگر به میدان نیاییم.

در این حین که یادم رفته بود اسمش را بپرسم با صدای بلند گفتم پدرجان اسم تان چیست؟ با لبخندی گفت: دخترم مهدی هستم فرزند این سرزمین و سرباز کوچک امام زمان(عج).

حضور مردم بویژه سالمندان هرمزگانی با وجود وضعیت قرمز کرونایی در پای صندوق‌های رای دیدنی بود؛ آن‌ها آمده بودند تا با وجود کارشکنی‌های دشمنان داخلی و خارجی و با وجود همه مشکلات با مشارکت گسترده خود، فرد اصلح را برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنند که به درد مردم و جامعه آشنا باشد و به مسائل و مشکلات مردم پاسخ دهند.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر درهرمزگان واجد شرایط رای دادن

طبق اعلام سازمان ثبت احوال از یک میلیون و ۶۷۶ هزار نفر جمعیت هرمزگان، یک میلیون و ۱۸۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۴ هزار نفر آن‌ها رای اولی می‌باشند.

یکهزار و ۵۵۶ شعبه ثابت و سیار برای اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان فعال است که از این تعداد ۵۶۳ شعبه اخذ رای برای شهرها و ۹۹۳ شعبه نیز برای مناطق روستایی استان اختصاص دارد.

برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ۱۹۸ شعبه به همراه ۶۷۲ صندوق الکترونیکی اخذ رای دایر شد.

در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع هشت هزار و ۳۱۵ نفر در هرمزگان در بیش از یکهزار شهر و روستای استان باهم رقابت می‌کنند.

شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی، میناب دارای هفت کرسی و ۴۳ شهر دیگر استان نیز دارای پنج کرسی شورا هستند.همچنین ۱۱۷ روستا در استان دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح امروز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در هرمزگان همزمان با سراسر کشور در جریان است.