تبریز-ایرنا- در آستانه هفته قوه قضائیه عملیات اجرایی چند طرح عمرانی در حوزه قضا در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خانه های سازمانی کوی دادگستری تبریز که امروز توسط موسی خلیل اللهی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی کلنگ زنی شد از جمله این طرح ها است که در زمینی به مساحت ۹۹۷ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۴۵۰ مترمربعی ساخته خواهد شد.

در این طرح تعداد ۲۰ واحد خانه سازمانی در مدت ۱۸ ماه توسط دفتر فنی و مهندسی دادگستری آذربایجان شرقی ساخته می شود.

عملیات اجرایی پروژه دادسرای شهرستان ورزقان با زیربنای یکهزار و ۶۳۰ مترمربع از دیگر پروژه هایی بود که امروز اجرای آن آغاز شد که قرار است در فضای موجود در محوطه دادگستری شهرستان ایجاد شود.

بر همین اساس و با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی عملیات اجرایی پروژه دادسرای شهرستان بستان آباد نیز آغاز شد.

این پروژه در فضایی به متراژ سه هزار مترمربع و زیربنای یکهزار و ۶۳۰ مترمربع احداث خواهد شد. 

موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان در سفر به ورزقان درحوزه قضایی بخش آبش احمد حضور یافته و از نزدیک در جریان تکمیل ساختمان در حال احداث دادگاه عمومی بخش آبش احمد قرار گرفت و از پیشرفت فیزیکی آن ابراز رضایت کرد.

وی دستورات لازم جهت تسریع در روند کار پروژه فوق را صادر کرد.

هفته منتهی به هفتم تیر ماه به مناسبت حادثه سال ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی، در تاریخ ایران به پاس معمار اصلی قانون اساسی و اولین رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است.