قزوین - ایرنا - رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۱۰۸ مورد تخلف در حریم راه‌های استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

امیر علی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی این مدت همچنین ۱۳۸ مورد اخطار  از سوی این اداره کل صادر شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پیش از انجام هرگونه ساخت و ساز در حاشیه راه‌ها باید برای اخذ مجوز به اداره کل راهداری و حملو نقل جاده‌ای مراجعه کنند، اضافه کرد: این اداره کل  براساس قانون از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی راه‌ها جلوگیری کرده و با متخلفان نیز براساس قانون ایمنی راه‌ها برخورد می‌کند.

علی‌پور با اشاره به اقدامات این حوزه در سه ماه گذشته، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری همچنین در سطح ۴۳۱ کیلومتر از راه‌های استان قزوین حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی تهیه و بهسازی حفاظ‌های موجود ۳۹ کیلومتر تعمیر و ۱۸ کیلومتر نیز گاردریل دوموج تهیه و نصب شد.

وی، شستشوی ۲۵ هزار و ۳۶۹ عدد تابلو، تعمیر و نگهداری هفت هزار عدد تابلو و احداث یک هزار و ۳۴۳ عدد تابلوی جدید را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر ایمنی راه و حریم این اداره کل طی این مدت برشمرد و تصریح کرد: تابلوهای یاد شده شامل علایم اخطار، انتظامی و مسیرنما بودند.

به گفته وی، ۷۶۵ عدد تابلوی اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه‌های گردشگری، نظافت و ۱۵۸ عدد تابلوی جدید نیز طی این مدت در سطح راه های استان قزوین نصب شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، اجرای روشنایی نقطه‌ای در چهار تقاطع همسطح، اجرای روشنایی طولی به طول ۲ کیلومتر در نواحی و گردنه‌های مه‌گیر و همچنین ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به صورت امانی به طول  ۳۸ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل طی سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.