شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز نوشتن کتاب تاریخ شفاهی بسکتبال استان به قلم محمد حکیم آذر از پیشکسوتان بسکتبال و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، گفت: این کتاب نخستین اثر در تاریخ شفاهی ورزش استان به شمار می‌رود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل ورزش و جوانان، حمید کریمی افزود: در این کتاب علاوه بر ارائه پیشینه بسکتبال در چهارمحال و بختیاری بخشی از مطالب به مصاحبه با پیشکسوتان، آرشیو تصاویر، معرفی قهرمانان، مربیان، افراد مؤثر و نقش شهرستان‌های مختلف در توسعه این رشته ورزشی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تهیه این کتاب با هدف حفظ گنجینه‌های مادی و معنوی ورزش استان انجام می‌شود و هزینه‌های مربوطه به تهیه آن نیز با تشکیل تیم اقتصادی در هیات بسکتبال استان و جذب حامیان مالی، تامین می‌شود.

محمد حکیم‌آذر نیز در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان و مسوولان هیات بسکتبال استان گفت: اطلاعات و گنجینه‌های مادی و معنوی این ورزش رو به فراموشی است که باید جمع‌بندی شده و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ اسناد و جلوگیری از محو شدن تاریخ ورزش استان به ویژه رشته بسکتبال یک وظیفه اجتماعی است، افزود: الگوسازی از قهرمانان اثرگذار این رشته ورزشی ضرورتی است که باید به آن توجه کرد چرا که بسکتبال به‌ عنوان یک عامل هویت‌ساز اجتماعی برای چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به ‌عنوان یکی از قطب‌های بسکتبال کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون سه نفر از اعضای تیم ملی بسکتبال از ورزشکاران این استان هستند.