به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «یونس مظلومی» در نشست خبری مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه، افزود: فرهنگ بیمه در کشور پایین است و این فاصله در صنعت بیمه به هنر سخنوری بازمیگردد که افراد نمیتوانند متقاضیان را برای خرید بیمه متقاعد کنند.
رییس شورای سیاستگذاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه گفت: در راستای رفع اشکالات در توسعه فرهنگ بیمه به این نتیجه رسیدیم که مهارت سخنوری را در شبکه فروش تقویت کنیم و براین اساس مسابقه سخنوری در صنعت بیمه را راهاندازی کردیم.
مظلومی با اشاره به فعالیت استارت آپهای بیمهای فعال گفت: در کشورهای توسعه یافته، تنها ۳۰ درصد فروش بیمهها آنلاین است و این رقم در کشور ما هنوز به دو درصد نرسیده و ۹۸ درصد فروشها به صورت حضوری انجام میشود.
وی تصریح کرد: در حالی که سهم حق بیمه تولیدی در رشته بیمههای زندگی در کل کشور ۱۵ درصد است، این رقم در ژاپن ۶۶ درصد است و علت اصلی این امر، عدم معرفی مناسب محصولات مرتبط با این رشته است.
عضو سندیکای بیمه ادامه داد: یکصد هزار نفر شاغل در شبکه فروش صنعت بیمه در کشور داریم که شاید تنها ۵ درصد از آنها بتوانند به خوبی متقاضیان را برای خرید بیمهنامه مجاب کنند.
همچنین در ادامه این نشست قائم مقام رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی گفت: در صنعت بیمه دو وجه قول دادن و عمل به تعهد مطرح است.
«پرویز خسروشاهی» افزود: یکی از اشکالات بیمه این است که در مورد قول دادن صحبت میکنیم اما در عمل خیلی ساکت هستیم.
وی تاکید کرد: وقتی بیمه شدگان از دریافت خسارت خود راضی باشند، متقاضیان دیگری را نیز جذب میکنند، بنابراین باید مرحله عمل به قولها و سخنرانی در این زمینه نیز در آموزشها گنجانده شود.