اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت از زندان‌های این استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، کریم الله محبوبی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد: این زندانیان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال محکومیت داشتند که با کمک خیرین زمینه آزادی آنها از زندان‌های استان اردیبل فراهم شد.

وی در مورد تامین بدهی این زندانیان افزود: مبلغ بیش از  ۴۸۵ میلیون ریال گذشت شکات، افزون بر سه میلیارد ریال آورده مددجویان، بیش از چهار میلیارد ریال پذیرش اعسار دادگستری، یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض ستاد دیه کشور بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال ۵۲ مورد جشن گلریزان (۱۲ مورد شهرستان، ۲۰ مورد بخش‌ها و ۲۰ مورد دهیاری‌ها) به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار و مبلغ بیش از ۳۱میلیارد ریال از سوی خیران کشوری و استانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به ستاد دیه استان کمک شد.

وی با اشاره به اهمیت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اظهار کرد: هر چقدر زندانیان غیرعمد و مالی مدت زمان کمتری در زندان بمانند، به همان میزان از آسیب‌های داخل زندان به دور می‌مانند؛ همچنین آزادی یک زندانی، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های آنها را نیز به دنبال دارد.

محبوبی تاکید کرد: چشم امید زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به کمک مسئولان و مردم نیکوکار استان اردبیل است و ضرورت دارد با مشارکت عمومی زمینه مساعدت هرچه بیشتر برای آزادسازی این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده را فراهم نماییم.

وی یادآور شد: تعداد ۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۵۵ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از ابتدای سال جاری تا کنون از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند.