سنندج - ایرنا - همزمان با سراسر کشور مرکز داوری خانه صنعت و معدن کردستان با حضور جمعی از مسوولان استانی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور و در کنار سایر مراکز داوری استان‌ها، مرکز داوری خانه صنعت و معدن کردستان امروز چهارشنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور جمعی از مقامات قضایی و مدیران بخش دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت تشکیل و افتتاح شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از پرونده‌های قضایی به ویژه در حوزه تولید نیاز دارند که به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرند تا مشکل و مانع پیش آمده در این زمینه برطرف و از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

عبدالله کاردانی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز از این پس اختلافات واحدهای تولیدی بجای دادگستری‌ در این مرکز مطرح و در کمترین زمان ممکن حل و فصل می‌شود.

وی یادآور شد: قاضی آگاه به مسائل حقوقی و قانونی بخش تولید و نماینده بخش تولید و جمعی از کارشناسان در این مرکز به پرونده‌های مربوط به اختلافات واحدهای تولیدی می‌پردازند.

 براساس ماده ۴۵۴ قانون آیین دادرسی، می‌توان بخشی از دعوی به ویژه دعاوی تجاری و اقتصادی را از فرایند داوری حل وفصل کرد، یکی از موانع تداوم فعالیت‌های تولیدی و تجاری بروز اختلافات و دعاوی و اطاله آن در دادرسی و محاکم و به تبع معطلی واحداقتصادی و تولیدی است، برای تسریع مضاعف در ایجاد صلح وسازش و حل وفصل دعاوی از طریق روش‌های جایگزین مراجع قضایی مانند حکمیت و داوری‌های در دسترس وتخصصی است .

این مرکز داوری در محل ساختمان خانه صنعت در شهرک صنعتی شماره سه سنندج، مستقر و آماده پذیرش دعاوی و رسیدگی به اختلافات موجود میان فعالان حوزه تولید و تجارت و اقتصاد و تسریع در حل وفصل موانع صلح و سازش و درنهایت رفع موانع تولید در شهرک‌های صنعتی و صنایع استان خواهد بود.

 ۸۰۵ واحد در شهرک‌های صنعتی استان کردستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده که میزان اشتغال این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر است.