کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت:‌ سامانه کاربردی اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها با هدف اطلاع‌رسانی، دسترسی سریع و آگاه‌سازی مشترکین برق افتتاح شد.

«امید علی مرآتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ با توجه به افزایش دمای هوا و رشد ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، از هم استانی ها تقاضا داریم برای جلوگیری از بروز خاموشی های احتمالی، نسبت به کاهش مصرف برق خود به خصوص در فاصله ساعت های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند.

او از همه مشترکان خواست تا کولر های گازی را روی دمای ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم کنند و از کولر های آبی نیز در دور کند استفاده نمایند.

مرأتی در خصوص اطلاع رسانی زمان و مکان خاموشی های با برنامه اعلام کرد: با استفاده از زیر ساخت« GIS» و با تلاش همکاران مهندسی و بهره برداری، سامانه کاربردی اطلاع رسانی خاموشی ها در این شرکت راه اندازی شده که در سایت این شرکت به نشانی «www.kpedc.ir» در دسترس است.

وی ادامه داد: مشترکین می توانند به سه روش مختلف از جداول خاموشی های پیش بینی شده برق مطلع شوند که در روش اول بر اساس نام محله و زیر محله، روش دوم بر اساس شناسه قبض و در روش سوم نیز می توانند برنامه زمانبندی کلی را در تاریخ مورد نظر دانلود و مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تاکید کرد: جداول خاموشی های منتشر شده توسط این شرکت احتمالی است و در صورت رعایت راهکارهای مدیریت مصرف برق توسط مشترکین، خاموشی‌های احتمالی اعلام شده اجرا نمی شود.

مرآتی در پایان گفت: به دلیل همکاری بسیار خوب مردم، مشترکین صنعتی و کشاورزی، اکثر خاموشی های اعلام شده طی روزهای اخیر اجرا نشده است.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۷۷۰ هزار مشترک برق دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.