سنندج - ایرنا - معاون عمرانی استاندار کردستان از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای مناسب سازی توسط شهرداری‌‎ها در سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۷ میلیارد ریال از محل لایحه عوارض محلی شهرداری‌ها در بخش مناسب سازی محیط شهری برای معلولان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اظهار داشت: در چند سال اخیر کارهای زیربنایی فراوانی در حوزه مناسب سازی محیط شهری استان صورت گرفته و در برخی موارد به عنوان طرح‌های نمونه کشوری مطرح شده است.

وی افزود: معلولان به عنوان بخشی از جامعه نیازمند ارائه خدمات ویژه هستند و بایn کمک به معلولان و کاهش مشکلات تردد آنها فرهنگ سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: ضروری است شهرداری‌های تابعه تدوین و اجرای طرح جامع مناسب سازی محیط شهری را در دستور کار قرار دهند و فرمانداری‌های تابعه نیز باید به صورت مستمر با تشکیل کمیته‌های تخصصی شهرستانی مصوبات ستاد استانی را پیگیری کنند.

ملکی با بیان این مطلب که با دستگاه‌های اجرایی استان که قانون مناسب سازی را رعایت نکنند بر طبق قانون برخورد خواهد شد؛ از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با مناسب سازی معابر و ورودی‌های ادارات شرایط را برای تسهیل در مراجعه معلولین فراهم کنند.

وی اظهار داشت: مهندسین در ساخت و سازها بایستی نظارت بیشتری بر نحوه اجرای قانون مناسب سازی برای معلولان داشته باشند.

در حال حاضر حدود ۴۵ هزار معلول در استان کردستان زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند.