قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست امسال با هدف ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و جویندگان کار، ۴۳۷ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی به جویندگان مهارت در استان ارایه شد.

محسن مددی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آموزش ها از تعهدات آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین در سال جاری بوده و به شکل رایگان برای جامعه هدف و متقاضیان برگزار شده است.

این مسوول یادآور شد: سه هزار و ۵۱۸ نفر با شرکت در این دوره ها در رشته های مختلف و مورد نیاز جامعه و بازار کار صاحب مهارت شدند.

وی اظهار داشت: این آموزش ها ویژه سربازان در حال خدمت در پادگان ها، زندانیان، افراد تحت پوشش بهزیستی، ساکنان سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینان، روستاییان و متقاضیان مهارت آموزی در کارگاه های ثابت فنی و حرفه ای، کارگاه های مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کارگاه های سیار شهری، کارگاه های مستقر در اصناف و دانشگاه ها برگزار شده است.

مددی یادآور شد: بیش از نیمی از آموزش های مهارتی شده مربوط به کارگاه ها یا آموزشگاه های ثابت دولتی فنی و حرفه ای استان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با اشاره به این که بخش زیادی از امکانات و زیرساخت های آموزشی این اداره کل در کارگاه های یا آموزشگاه های ثابت مستقر است،افزود: در این کارگاه ها امسال به هزار و ۶۳۴ نفر آموزش مهارتی ارایه شده که معادل ۲۶۰ هزار و ۴۸۱ نفر ساعت بوده است.

ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به ۵۵۹ مهارت جوی قزوینی در کارگاه های جوار صنایع و اصناف

مددی همچنین با بیان اینکه اداره کل آموش فنی و حرفه ای استان قزوین تلاش کرده تا با انعقاد قرارداد با صنایع از ظرفیت بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی به جویندگان کار و همچنین علاقه مندان به ارتقای مهارت استفاده کند،افزود: در همین خصوص ۵۵۹ نفر در سه ماهه نخست سال جاری در قالب آموزش های برگزار شده در کارگاه های جوار صنایع و اصناف معادل ۲۹ هزار و ۳۸۷ نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت کرده اند.

این مسوول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آموزش های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای به زندان ها و پادگان ها اختصاص دارد،افزود: در این بخش ها طی سه ماهه نخست امسال به ترتیب ۲۲ هزار و ۹۶۷ نفر ساعت و ۴۲ هزار و ۳۵۷ نفر ساعت آموزش ارایه کرده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: این آموزش ها کمک می کند تا جوانان پس از خدمت مقدس سربازی با داشتن مهارت زودتر صاحب فرصت های شغلی شوند و همچنین زندانیان نیز پس از اصلاح و دوران محکومیت با فراگیری مهارت می توانند برای خود در حرفه های مورد نظر صاحب اشتغال شوند.