بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه شهر میناب تا پیش از این ۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داشت، گفت: با اضافه شدن چاه جدید، ۴۰ لیتر در ثانیه از کمبودهای آب این شهر جبران شد.

امین قصمی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به آغاز فصل تابستان، افزایش چشمگیر دما و افزایش مصرف آب میناب، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با وجود همه محدودیت‌های ممکن، موفق به در مدار آوردن یک حلقه چاه جدید و افزایش ظرفیت تولید آب این شهرشد.

وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای تجهیز این چاه هفت میلیارد ریال است که در این راستا یک باب پست برق جدید، یک دستگاه الکتروپمپ جدید، تجهیز چاه،  کابل و تاسیسات برقی و ۴۰۰ متر خط انتقال آب خرید و اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: با تکمیل طرح خط انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی به مخازن ذخیره و احداث یک باب مخزن ذخیره اصلی شهر میناب، مشکلات کمبود آب این شهر به طور کامل رفع شود.

قصمی همچنین با بیان اینکه در فصل زراعی جاری میزان بارش کاهش قابل ملاحظه ای داشته است، از مشترکان خواست، با مصرف بهینه، زمینه پایداری بیش از پیش آب را درطول تابستان فراهم کنند.

یکی از مهم ترین منابع آبی هرمزگان سد استقلال میناب است که بیش از ۴۰ سال پیش با ظرفیت ۲۵۰میلیون متر مکعب با هدف آبرسانی به شهر میناب و بندرعباس احداث شد ولی پس از ۲ دهه کم بارشی و خشکسالی، در سال‌های اخیر با بحران کم آبی مواجه شد.

شهرستان میناب در ۹۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دومین شهر بزرگ استان پس از مرکز می باشد.