کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ موردی از فوت به علت کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت نشده است، گفت: مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا همان یک هزار و ۹۰۳ نفر روز گذشته است.

«مهدی محمدی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۰۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۵۰ نفر کمتر است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۹۹ بیمار هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.
هشت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت نارنجی قرار دارد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را از روز شنبه پنجم تیرماه اعلام کرد که براساس آن هشت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، جوانرود و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس این گزارش، وضعیت شهرستان قصرشیرین نسبت به رنگ بندی ۲۷ خرداد ماه از زرد به نارنجی و شهرستان جوانرود از نارنجی به زرد تبدیل شده است.