اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پارسال به ۴۳۰ هزار پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی و از این تعداد ۲۸ هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز شنبه اظهارکرد: هفته قوه قضاییه فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم است.

وی با انتقاد از حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی در استان ولایی و حسینی اردبیل گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، روحانیون و نهادهای فرهنگی در ترویج صلح و سازش تلاش کرده و در راستای پیشگیری از وقوع جرم بیش از پیش تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با هشدار به کسانی که می‌خواهند با تحرکات خود نظم، امنیت و آرامش مردم را بر هم زنند گفت: دستگاه قضایی استان با اینگونه مجرمان و متخلفان طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی دستگاه قضایی استان افزود: حرکت بر مدار سند تحول قضایی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین از جمله سامانه ثنا و دادرسی الکترونیکی در محاکم، توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری استان، حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی به منظور رونق تولید و اشتغال در استان در کنار احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان است.