زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، پنج فعالیت این معاونت برای ارائه خدمات بهتر و تسهیل در تردد جامعه هدف این سازمان به ۴۰ مرکز مثبت زندگی فعال در استان واگذار خواهد شد.

سکینه بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی استان افزود: این آزمون با هدف سنجش مهارتهای مسوولان و کارشناسان مراکز مثبت زندگی در زمینه آشنایی با نحوه خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در حیطه فعالیت های پیشگیری انجام گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این دوره آموزشی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله و نحوه اجرای طرح ها و برنامه های قابل واگذاری معاونت  پیشگیری به مراکز مثبت زندگی در تمامی شهرستانهای استان برگزار شد، اظهار داشت: واگذاری اجرای خدمات به مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دریافت خدمات و ارتقای سطح خدمات مورد نیاز جامعه هدف انجام می گیرد.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر آن آزمون ارزیابی، آموزش های مورد نیاز مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی در خصوص برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، غربالگری سطح اول بینایی، آموزش تحکیم بنیان خانواده، پیش از ازدواج، زندگی خانواده و فرزند پروری و نیز طرح های دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در قالب اجتماع محور، توسط کارشناسان هر حوزه به مسوولین، روانشناسان و مددکاران مراکز ارائه شده بود.

 سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت این مراکز محله‌محور است، یادآور شد: مراکز مثبت زندگی برای تسهیل در امور مددجویان تاسیس شده تا جامعه هدف بتوانند در کمترین زمان، خدمات مورد نیاز خود را  با مراجعه به نزدیکترین مرکز و با دسترسی آسان دریافت کنند.

بیگلری خاطر نشان کرد: با افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی بهترین امکان فراهم خواهد شد تا غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح اول و بوسیله E چارت بیش از پیش فراگیر شود.