تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

سنندج - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به تدریج از امروز تا آخر هفته دما در طول روز، ۲ تا سه درجه کاهش داشته و اندکی از گرمای هوا کاسته می‌شود.

نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شهر سروآباد با دمای ۴۳ درجه گرمترین و سراب شهرک با دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بودند.

وی افزود: در این مدت دمای شهر سنندج مرکز استان هم در گرمترین ساعت ۴۱ درجه و سردترین حالت ۱۸ درجه سانتی گراد به ثبت رسید.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان عنوان کرد: از امروز تا روز چهارشنبه جو استان نسبتاً پایدار بوده و به غیر از رشد موضعی ابر در بعدازظهرها و گاهی اوقات وزش باد که برای فردا قابل توجه برآورد می‌شود، پدیده دیگری را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین به علت انتقال گرد و خاک به نیمه غربی کشور، تا حدودی شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی، به خصوص از روز دوشنبه در سطح استان خواهیم بود.

احمدیانی یادآور شد: طی این مدت به علت شرایط موجود، امکان آتش سوزی و گسترش آن در مراتع و جنگل‌های سطح استان دور از انتظار نیست که ضروری است در این مورد تمهیدات لازم اندیشیده شود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه گیری، ثبت و مخابره می کنند.