کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان کنگاور تاکید کرد: تولید و اشتغال ۲ اولویت اصلی برنامه ها و فعالیت های مجموعه مدیریت این شهرستان در سال جاری است.

به‌گزارش ایرنا، فرزاد الماسی عصر شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مدیران و مسئولان مربوطه موظفند برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان با شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بومی کنگاور با جدیت ورود کنند.

وی تاکید کرد: اعضای کمیته اشتغال اگر تنها برنامه های اجرایی خود را معطوف به شعار سال که توسط مقام‌ معظم رهبری تحت عنوان "تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نام‌گذاری شده قرار دهند، بسیاری از مشکلات بیکاری حل می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه اشتغال مدیران باید در اولویت دهند رفع موانع و معارضی است که در مسیر ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری قرار دارد.

فرماندار کنگاور تاکید کرد: باید همه با هم تلاش کنیم که برای جوانان تا حد امکان با استفاده از ظرفیت های موجود اشتغال ایجاد شود.

وی در ادامه با انتقاد از دستگاههایی که اشتغال های خود را در سامانه رصد ثبت نکرده اند، افزود: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۶۳ نفر برای شهرستان کنگاور تعهد اشتعال ایجاد شده که از این تعداد تا کنون ۴۲۳ نفر اشتغال ثبت سامانه شده است.

الماسی همچنین با بیان اینکه تا کنون هفت میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان تسهیلات کرونا به اصناف متضرر از کرونا پرداخت شده است، افزود: این میزان اعتبار در قالب ۸۶۸ طرح پرداخت شده است.
وی در ادامه گفت: در قالب طرح یارانه دستمزد در شهرستان ۱۹۰ درصد و در قالب طرح مشوق بیمه ای ۸۲ درصد اشتغال تحقق یافته است.

کنگاور با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.