تهران- ایرنا- گزارش ها حاکی است شرکت های یونیکورن (تک‌شاخ) چین در طول ۵ سال گذشته گسترش چشمگیری پیدا کرده اند به طوری که در ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، یک پنجم شرکت های یونیکورن جهان را شرکت های چینی تشکیل داده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رادیو بین المللی چین، بر اساس داده های موسسه اکسنچر (غول مشاوره و مدیریت جهانی)، تعداد شرکت های یونیکورن چین در ماه مه ۲۰۲۱ به ۱۳۷ عدد رسید و با رشدی ۹۴ عددی در مقایسه با آمار ثبت شده ۵ سال پیش این شرکت ها همراه بود.

اکسنچر در گزارش خود تاکید کرده است که شرکت های یونیکورن چین با ویژگی های قابل توجه بازار چین در عرصه نوآوری های فناورانه و الگوهای تجاری، ارتقا قابلیت نوآوری کلی چین را به نمایش گذاشته اند.

شرکت های برتر یونیکورن در چین در ابتدای شروع کسب و کارشان، بدنبال حضور جهانی بودند و تعداد رو به رشدی از این شرکت ها امیدوارند که بتوانند از طریق گسترش بازارهای خارجی، به مقیاس بزرگ تری از بازار دست یابند و امتیازات جدیدی برای سود بیشتر کسب کنند.

بر اساس تحقیقات اکسنچر از میان شرکت های یونیکورن چینی، ۴۵ درصد این شرکت ها گسترش تجارت جهانی را امری حیاتی ارزیابی کرده اند. ۸۲ درصد دیگر درصدد هستند در مدت ۲۴ ماه، کسب و کار خارجی خود را راه اندازی کنند.

شرکت‌های یونیکورن به کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار داشته باشند.  

بایت‌دانس که در سال ۲۰۱۲ در چین راه‌اندازی شده، در صدر یونیکورن‌های جهان قرار دارد. این استارتاپ یک شرکت مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که طیف متنوعی از سیستم‌عامل‌های محتوایی را در حوزه‌های آموزش و سرگرمی ارائه می‌کند.

شیائومی، هواوی و دیدی از دیگر شرکت های یونیکورن مطرح چین هستند.