ایلام - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ایوان گفت: امسال و در سه ماهه نخست ۶۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان از چرخه حمایتی این نهاد خارج و خودکفا شدند.

حمید ایراندوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای ۱۲ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: این میزان در سرفصل‌های مشاغل خانگی، دامداری، دامپروری، جوشکاری، گاوداری و خیاطی برای مددجویان ایوانی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: از این تعداد پنج طرح با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل منابع امدادی پرداخت شده است.

ایراندوست ضافه کرد: هفت طرح نیز با اعتبار پنج میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از محل منابع بانکی به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال هفت خانوار جدید تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند و ۲۷ خانوار نیز از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ه) ایوان تاکید کرد: هزار و ۸۷۶ خانوار مستمری بگیر، ۸۹۶ خانوار تبصره ۱۴ و ۱۶۳ خانوار تک و چندخدمتی تحت پوشش این نهاد در شهرستان ایوان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۹۵۶ خانوار ایوانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.