تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت گفت: از ابتدای امسال و با انجام هفت هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی، ۶۵ واحد متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

"حجت‌ فضلعلی" روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: طرح نظارت و پایش فعالیت واحدهای صنفی و اماکن عمومی، با هدف تنظیم بازار مصرف و اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی، به صورت گشت‌های مشترک با اتاق اصناف، نمایندگان فرمانداری، اداره آگاهی، شبکه بهداشت و تعزیرات به طور مستمر انجام می‌شود.


وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفتدهزار و ۸۰۰ مورد بازرسی به منظور مقابله با گرانفروشی، کم‌فروشی و سایر تخلفات اقتصادی از اصناف مختلف پاکدشت انجام شده که این بازرسی‌ها موجب تشکیل ۱۸۵ پرونده تخلف به ارزش ۹۶ میلیادر و ۲۶۷ میلیون و ۵۸۰ ریال شده است.


وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی تمامی اصناف و فعالان اقتصادی، ۵۸۰ گشت مشترک ستادمقابله با کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و اماکن عمومی و اداره ورزش انجام شده و تذکرات لازم به واحدهای صنفی ارائه شده است.


فضلعلی همچنین از پلمپ ۶۵ واحد صنفی متخلف خبر داد و افزود: بیشترین تخلف‌ها در حوزه بازار شهرستان مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه است.


وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل به شکل هفتگی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ جلسه ستاد تسهیل با ۴۰ مصوبه در شهرستان پاکدشت برگزار شده که ۲۰ مصوبه اجرا و ۲۰ مورد دیگر در حال پیگیری است.


وی ادامه داد: به منظور تحقق شعار سال تولید مانع زدایی‌ها و پشتیبانی، پرداخت ۲۳۸ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۶ واحد صنعتی پاکدشت تایید و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شده تا مراحل اداری اعطا به متقاضیان طی شود.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت از صدور ۷۷ پروانه کسب و کار واحدهای صنفی در سه ماه گذشته خبر داد و افزود: از ۷۷ پروانه صادر شده، ۶۴ پروانه عادی و ۱۳ پروانه ایثارگری است ضمن این که ۷۹ پروانه منقضی و ۲۴ پروانه نیز ابطال شده است.


وی از صدور ۶۰ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع خبر داد و اظهار داشت: از این مجموع، ۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی، ۳ جواز تامین توسعه ای، ۱۹ مورد تغییر نام و ۱۸ مورد اصلاح پروانه بهره‌برداری به منظور تغییر کاربری، افزایش محصول و افزایش ظرفیت صادر شده است.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.