بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان گفت: اهالی روستای زاج و داربست سیریک با توجه به همدلی ایجاد شده بین نهادهای مختلف در مهر ماه صاحب‌خانه می‌شوند.

مجید حبیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ خانه‌های درحال احداث برای ۱۵۴ خانوار ساکن زاج و داربست ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: هزینه احداث هر متر خانه به طور معمول ۵۰ میلیون ریال است که با این همدلی و همکاری به ۲۰ میلیون ریال کاهش یافته است و امید می‌رود اهالی این روستا در مهر ماه ساکن منازل خود شوند.

وی اضافه کرد: مسیر دسترسی زاج و داربست به سیریک نیز نیاز به بهسازی داشت که علاوه‌بر به‌سازی مسیر جدیدی هم برای ان احداث می‌شود که مسافت ۴۰ کیلومتری را ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان ابراز داشت: سایر زیرساخت‌ها مانند خانه بهداشت، مدرسه و مسجد نیز درحال احداث هستند.

(روستای محروم زاج و داربست از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان بشاگرد بود که بدلیل دوری راه و سخت گذر بودن راه دسترسی بخشی از خدماتش را از جاسک و سیریک می‌گرفت، مردم این منطقه پس از سیلاب دیماه ۹۸ در منطقه‌ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شدند و این روستا از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان سیریک قرار گرفت.

اهالی این روستا با توجه به سیلابی بودن محل به مکان جدیدی منتقل شدند و محل جدید روستا به اسم شهرک شهید سلیمانی نام‌گذاری شده است.

عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (شهرک سردار سلیمانی) همزمان با پنجم آذر ۹۹ سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، برای مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست آغاز شد. این پروژه با طرح تفکیکی ۲۵ هکتار زمین در ۲۵۰ قطعه زمین مسکونی و سایر خدمات درحال انجام است.

برچسب‌ها