شهرکرد- ایرنا- مدیر امور شعب پست‌بانک با اشاره به ارائه خدمات بانکی در روستاها گفت: هم‌اکنون باجه‌های پست‌بانک  در پنج هزار و ۶۸۵ روستای ایران به روستاییان خدمات‌رسانی می‌کند.

داوود قزلباش روز سه‌شنبه در آیین اعطای مجوز فعالیت باجه‌های بانکی مدیریت شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این باجه‌های روستایی افزون‌بر ۱۸ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی به‌موقع بانکی در مناطق مختلف کشور به‌خصوص روستاها افزود: ظرفیت افزایش باجه‌های پست‌بانک تا ۳۰ هزار روستا وجود دارد.

مدیر امور شعب پست‌بانک اظهار داشت: فعالیت پست‌بانک در باجه‌های روستایی باعث تسهیل در پرداخت انواع قبض‌ها، یارانه‌ها و ارائه خدمات مطلوب به روستاییان شد که در پایداری جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین امنیت غذایی است که پست‌بانک با خدمات‌رسانی در روستاها توانسته دولت را در این بخش حمایت کند.

الله‌کرم نصیری تصریح کرد: هم‌اکنون در روستاهای دارای زیرساخت‌ها و منابع فراوان و کافی شاهد بازگشت روستاییان از شهر به روستا هستیم.

نصیری اظهار داشت: افزایش و تقویت باجه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری باید با جدیت در سطح شهرستان‌های ۱۰ گانه استان پیگیری و اجرایی شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خدمات پست‌بانک در روستاها باعث تسهیل در امور سایر بانک‌ها شده است.

احمدرضا صباغی تاکید کرد: در صورتی که پست‌بانک خدمات بانکی به روستاییان ارائه نمی‌داد، امکان گسترش خدمات بانکی در تمامی مناطق و روستاهای کشور ممکن نبود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعالیت پست‌بانک در روستاها باعث ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه می‌شود.

ملک‌محمد محمودیان تصریح کرد: کاهش تردد در شهرها، کم شدن هزینه‌ها و ارتقای خدمات‌رسانی به روستاییان از مهم‌ترین دستاوردهای فعالیت پست‌بانک در روستاها به‌شمار می‌رود.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری گفت: پست بانک این استان جزو سه استان برتر کشور در دریافت مجوز رسمی بانک مرکزی برای فعالیت باجه‌های روستایی شد.

علی‌رضا شجاعی تاکید کرد: نرخ مصارف به منابع پست بانک در این استان ۸۷ درصد و در سطح ملی ۷۵ درصد است.
وی نرخ مطالبات پست‌بانک چهارمحال و بختیاری ۴.۲ درصد دانست و افزود: استفاده  تسهیلات پست‌بانک برای کارآفرینی در روستاها عامل رشد نرخ مصارف به منابع این بانک در استان به‌شمار می‌رود.
شجاعی سهم پست‌بانک چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی را بیش از ۷۰۰ میلیبارد ریال اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون حدود ۵۶۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

 به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت است که بخشی از آن در روستاها ساکن هستند.