همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح "راهداری محوری" با استقرار ۲۷ تیم برای هم افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیروهای راهداری در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، "صفر صادقی راد" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افرود: برای اجرای این طرح، ۲۷ اکیپ راهداری در سراسر استان مشغول فعالیت هستند و هدف عمده این طرح ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی استان همدان است.

وی اظهار داشت: طرح راهداری محوری در استان همدان از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شده و تا پایان فصل کاری ادامه دارد.

صادقی راد بیان کرد: علاوه بر ارتقای ایمنی محورها، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل برای افزایش طول عمر و بهره برداری بهینه از ابنیه فنی، علائم و تجهیزات حاشیه راه ها، استفاده از راهکارهای کم هزینه به ویژه در بخش رویه راه‌ها و در نتیجه تردد ایمن و روان از اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: از آغاز این طرح تا ۳۱ خرداد بیش از ۲۶۶ کیلومتر شانه سازی، ۵۳۶ مورد پاکسازی و آزادسازی حریم راه، ۲۷۶ مورد تنقیه و لایروبی دهانه و دستک پلها، ۷۸۱ کیلومتر احیا و خط کشی راهها،  ۸۱ هزار و ۷۰۷  متر مکعب ترانشه برداری، ۲۸۹ کیلومتر تسطیح حریم و تعدیل شیب شیروانی، ۲۳۶ کیلومتر تعمیر و اصلاح روشنایی نقطه ای و طولی، رنگ آمیزی سه هزار و ۸۰۸  عدد تابلو، ۱۰۲ کیلومتر پاکسازی حریم راه روستایی، ۳۶ هزار و ۱۶۷ متر مکعب ایجاد حفاط خاکی بازدارنده و ۱۲ کیلومتر نصب نیوجرسی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح راهداری محوری در جاده های اصلی استان، در محورهای فرعی پرتردد نیز فعالیت‌های مستمر راهداری برای نگهداری و ایمن سازی راه‌ها تداوم دارد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز بزرگراه است.

۹۹.۲ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردار است.۲.۳ درصد مجموع راه‌های ارتباطی کشور در استان همدان قرار دارد.